آغاز به کار نخستین اتوبوس‌های برقی در دوبلین

دوبلین ایرلند با ورود ۹ خودرو از ۱۲۰ وسیله‌ نقلیه برقی سفارشی خود، استفاده از نخستین دسته از اتوبوس‌های برقی باتری‌دار را در شهر آغاز و اعلام کرد اتوبوس‌های جدید فرصتی را برای تغییر حمل‌ونقل عمومی و هموار کردن مسیر برای گذار به آینده‌ای سبزتر و پاک‌تر برای نسل‌های آینده فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حمل‌ونقل ایرلند از آغاز آموزش رانندگان وسایل نقلیه برقی در دوبلین، شروع آزمایشی این خودروها در شهر و تعیین مسیر تردد آزمایشی برای آن‌ها در پایتخت با ورود نخستین اتوبوس‌های برقی باتری‌دار به آن خبر داد. به این ترتیب دوبلین، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر جمهوری ایرلند، به‌منظور جایگزینی یک‌سوم از ناوگان اتوبوس‌رانی شهری خود با فناوری‌های بدون آلایندگی طی دو سال آینده، ۱۲۰ وسیله نقلیه برقی باتری‌دار به سازمان کل حمل‌ونقل ملی ایرلند سفارش داده و با دریافت تعداد ۹ خودرو از کل این سفارش راه‌اندازی آزمایشی برنامه بلندپروازانه بدون آلایندگی خود را آغاز کرده است. برنامه این است که اتوبوس‌های برقی در طول سال به‌تدریج وارد خدمت شده و در یک دوره سه ماهه جایگزین خودروهای دیزلی شوند.

دوبلین تأکید کرده است که ورود این اتوبوس‌ها به شهر بخش مهمی از تلاش آن برای صفر آلاینده شدن ناوگان حمل‌ونقل شهری و پایدار کردن سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر به‌شمار می‌رود. این اتوبوس‌ها همچنین با بهبود تجربه سفر مسافران با فراهم آوردن ترددی آرام و راحت نقش بسزایی در گذار مردم شهر به استفاده از حمل‌ونقل عمومی ایفا می‌کند.

دوبلین طی این دوره آزمایشی برد ناوگان الکتریکی جدید خود را در پنج مسیر پرتردد شهری مورد ارزیابی قرار می‌دهد و تصمیم دارد طی چند ماه آینده در مجموع ۷۶۰ راننده را تحت آموزش برای استفاده از این ناوگان قرار دهد. اتوبوس‌ها با استفاده از شارژرهایی که از قبل برای اتوبوس‌های هیبریدی دیزلی-الکتریکی در پارکینگ اتوبوس‌رانی شهر تعبیه شده است شارژ خواهند شد و به این ترتیب دوبلین به ایجاد زیرساخت‌های جدید شارژ برای این وسایل‌نقلیه نیازی ندارد.

آغاز به کار نخستین اتوبوس‌های برقی در دوبلین

سازمان کل حمل‌ونقل ملی ایرلند با تأیید دریافت سفارش ۲۱۰ اتوبوس برقی اضافی برای تحویل در سال ۲۰۲۴، متعهد شد تا این سال کل ۱۲۰ اتوبوس سفارشی دوبلین در اوایل ۲۰۲۲ و ۹۱ اتوبوس برقی دیگر را که در دسامبر این سال سفارش داد، تحویل دهد. به این ترتیب دوبلین تا پایان سال ۲۰۲۴ در مجموع تعداد کل ناوگان اتوبوس‌رانی برقی خود را به ۴۲۱ عدد می‌رساند که این تعداد حدود یک‌سوم از ناوگان اتوبوس‌های شهری پایتخت را تشکیل می‌دهد.

دوبلین با دریافت این خبر دلگرم‌کننده در کنار آغاز به‌کار ۹ اتوبوس برقی فعلی در کنار آموزش رانندگان، ابراز امیدواری کرد که برنامه حمل‌ونقل بدون آلایندگی خود را با کم‌ترین مشکلات پیش خواهد برد، چراکه مردم امروزی به‌دنبال جایگزین‌های حمل‌ونقل بهتر و پایدارتر در همه زمینه‌ها هستند و مسئولان شهری وظیفه دارند به این تقاضا به شیوه‌ای مثبت پاسخ دهند. دوبلین باور دارد که این اقدام با کاهش نیاز به وسایل‌نقلیه شخصی و افزایش هوای سالم برای تنفس در سراسر شهر همراه خواهد بود.

کد خبر 675543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.