برگزاری سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» در مبارکه

همزمان با ششمین روز از ماه محرم و سالروز شهادت نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم بن الحسن (ع)، سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» امروز (دوشنبه) با حضور دانش‌آموزان در مبارکه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب جباری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مبارکه امروز _ دوشنبه دوم مرداد _ در سوگواره دانش آموزی «احلی من العسل» با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: سوگواره احلی من العسل به منظور تبیین نقش حضرت قاسم بن الحسن (ع) در کربلا و معرفی معارف والای نهضت عاشورا به دانش‌آموزان برگزار شد.

وی حضور سازمان یافته دانش‌آموزان در مراسم مذهبی، تقویت بنیه مذهبی نوجوانان دانش‌آموز و نقش‌آفرینی آنها در برگزاری آئین‌های ملی و مذهبی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش دانست.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مبارکه واقعه عاشورا را حماسه‌ای بزرگ و انسان‌ساز معرفی کرد که هر لحظه آن درس‌های بزرگی برای بشریت دارد و خاطرنشان کرد: باید با برپایی مراسمی همچون همین سوگواره ابعاد مختلف این حماسه بزرگ را به نسل نوجوان معرفی می‌شود.

جباری تاکید کرد: یکی از مؤثرترین فعالیت‌های ما در حوزه تربیتی و پرورشی، پرداختن به امور دینی و مذهبی بوده و اوج این فعالیت‌ها نیز قیام عاشورا است؛ از این رو ضرورت دارد که ما در این ایام برای دانش‌آموزان، برنامه‌های متعددی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: عزاداری هیئت دانش‌آموزی در مدارس شهرستان مبارکه با یاد رشادت‌های شهید نوجوان کربلا قاسم بن الحسن (ع) و با هدف ایجاد فرهنگ وفاداری، ایمان راسخ، احساس مسئولیت دینی و انسانی، آموزش فرهنگ ایثار و شهادت، اخلاق مداری، شجاعت و فرهنگ حسینی و عاشورایی در بین دانش آموزان این شهرستان هر ساله برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» در مبارکه

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مبارکه اضافه کرد: امیدواریم با آشنا کردن جوانان و نوجوانان به اهداف قیام امام حسین (ع) بتوانیم به وظیفه دینی و قرآنی خود عمل کنیم.

به گزارش ایمنا، دانش‌آموزان مدارس شهرستان مبارکه در ششمین روز از ماه محرم که به نام و یاد قاسم بن الحسن (ع) نام گذاری شده است، همزمان با سراسر کشور با برگزاری هیأت عزاداری احلی من العسل به سوگ نشسته و به یاد رشادت‌های شهید نوجوان کربلا قاسم بن الحسن عزاداری کردند.

این مراسم که با همکاری هیئت عاشورایان و بسیج و دیگر نهادها و دستگاه‌های دولتی و با حضور مدیر آموزش و پرورش، امام جمعه مبارکه، فرمانده سپاه ناحیه مبارکه، ریاست شورای اسلامی شهر مبارکه، معاونان شهرداری، مسئولان نیروی انتظامی مبارکه، پلیس راهور، برگزار شد و دانش آموزان به صورت منسجم و در دسته‌های عزاداری سینه زنی و زنجیر زنی با تجمع در محل آموزش و پرورش و سپس به سمت خیابان امام و حسینیه مرکزی شهر مبارکه در غم جان‌سوز اباعبدالله و شهید نوجوان دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

در حاشیه برگزاری این سوگواره دانش‌آموزان با امضا طوماری هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرده و در پایان با تجمع در حسینیه مرکزی و با اجرای برنامه‌های متنوع و مداحی اهل و بیت و همچنین قرائت عهده‌نامه بر ادامه راه شهدا و امر به معروف و نهی از منکر تاکید کردند.

برگزاری سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» در مبارکه

برگزاری سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» در مبارکه

کد خبر 675523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.