از هیئات اصفهان تا برگزاری موکب در مشهد

مدیر مجموعه فرهنگی رهپویان وصال با بیان اینکه این مجموعه فعالیت خود را در سال ۱۳۸۵ از مسجد پناهی خیابان فروغی آغاز کرد،گفت: یکی از برنامه‌های این مجموعه موکب دانش‌آموزی-دانشجویی در ایام شهادت امام رضا (ع) در مشهد است که به نوعی حال و هوای اربعین در آن‌جا حاکم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رهبر معظم انقلاب در بیانات‌شان در اول فروردین سال ۱۳۹۳ در حرم مطهر رضوی تاکید کردند: «من می‌خواهم بگویم آن جوان‌هایی که در تهران، در شهرهای گوناگون، در استان‌های مختلف، در خود مشهد، در بسیاری از شهرهای دیگر کار فرهنگی می‌کنند، با اراده خودشان، با انگیزه خودشان کارهای بسیار خوبی هم از آن‌ها ناشی شده است که از بعضی از آن‌ها ما بحمدالله اطّلاع پیدا کردیم کار را هرچه می‌توانند به‌طور جدّی دنبال کنند و ادامه بدهند. بدانند که همین گسترش کار فرهنگی در بین جوان‌های مؤمن و انقلابی، نقش بسیار زیادی را در پیشرفت این کشور و در ایستادگی ما در مقابل دشمنان این ملّت، ایفا کرده است.»

اگر دیروز امام (ره) می‌گفتند که سربازان من در گهواره هستند، امروز رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند که دهه هشتادی‌ها انقلاب را به نقطه اصلی خودش خواهند رساند و در این روزها که دشمن با تمام توان و تلاش و با هر ابزاری که در دست دارد، دنبال است تا قشر نوجوان و جوان ایران اسلامی را در تور خود صید کند، عده‌ای از جوانان آتش به اختیار این مرز و بوم به فرمان فرمانده خود لبیک گفته و وقت و زندگی خود را صرف همان‌هایی کرده‌اند که قرار است انقلاب را به جایگاه اصلی خود برسانند.

از هیئات اصفهان تا برگزاری موکب در مشهد

یکی از این گروه‌های آتش به اختیار «مجموعه فرهنگی رهپویان وصال» است؛ محمد توکلی‌زاده مدیر مجموعه فرهنگی رهپویان وصال در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مجموعه رهپویان وصال فعالیت خود را در سال ۱۳۸۵ از مسجد پناهی خیابان فروغی آغاز و در ابتدا شروع به جذب دانش‌آموزان مدارسی از جمله تیزهوشان و محمدباقر (ع) کرد در ادامه نیز برنامه‌های تربیتی‌مان را آغاز کردیم.

وی با یادآوری اینکه به‌دلیل ارتباط نزدیکی که با حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد مدیر رهپویان وصال شیراز داشتیم نام مجموعه را به همین اسم گذاشتیم، افزود: در حال حاضر در دوره پانزدهم، از دانش‌آموزان پایه هفتم مدارس امام محمد باقر (ع) و مدارس اطراف مسجد جذب شده‌اند.

مدیر مجموعه فرهنگی رهپویان وصال با بیان اینکه قسمت خواهران مجموعه نیز حدود سه سال قبل شروع به کار کرد و امسال برای اولین بار از دختران پایه هفتم و هشتم مشغول به عضوگیری است، تصریح کرد: دفتر برادران در مسجد پناهی خیابان فروغی است و برنامه‌های واحد خواهران نیز در منزل یکی از بانوان مجموعه روبروی مسجد و برنامه‌های هیئت هفتگی‌شان هم بعد از ظهرهای پنجشنبه‌ها در فرهنگسرای بانوان فروغی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت متأهلین نیز حدود سه سال قبل افتتاح شده که جلسات آن جمعه‌ها دو هفته یک‌بار در منزل اعضا و جلسات هیئت دانش‌آموزی‌مان نیز سه‌شنبه‌ها در مسجد پناهی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: چون در مجموعه کار دانش‌آموزی انجام می‌دهیم محتوای کار تربیتی برایمان در اولویت است و به این دلیل که مخاطب ما دانش‌آموزان نقاط مختلف اصفهان هستند، باید محتوایی به دانش‌آموزان ارائه دهیم که خانواده‌ها موافق آمدن آن‌ها باشند و همراهی کنند.

از هیئات اصفهان تا برگزاری موکب در مشهد

توکلی‌زاده ادامه داد: مجموعه فرهنگی رهپویان وصال از سال ۱۳۹۸ نمایندگی شبکه جوانان آستان قدس رضوی در استان شد که در این راستا با طرح بی‌نهایت شو آشنا شدیم و در طی آن دانش‌آموزان از کلاس هفتم تا یازدهم محتوای کتاب‌های پنجگانه مؤسسه جوانان را آموزش می‌بینند.

وی پیرامون برنامه‌های جانبی این مجموعه در طول سال اظهار کرد: در پنج سال اخیر در دهه کرامت میزبان کاروان‌های زیر سایه خورشید آستان قدس بودیم و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اعضای شاخه دانشجویی‌مان با همکاری دیگر مجموعه‌ها در شهرستان‌ها مجری این برنامه هستند.

مدیر مجموعه فرهنگی رهپویان وصال با بیان اینکه برنامه دیگرمان موکب دانش‌آموزی-دانشجویی در ایام شهادت امام رضا (ع) در مشهد است که به نوعی حال و هوای اربعین در آنجا حاکم است، افزود: برنامه دیگرمان نیز اجتماع سالانه بچه‌های رهپویان وصال با حضور خانواده‌هایشان است که شام نیمه شعبان برنامه‌ای مفصل با دعوت حدود هزار نفر را داریم.

از هیئات اصفهان تا برگزاری موکب در مشهد

وی با اشاره به انتخاب شعار «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» برای هیئات مذهبی گفت: با اتفاقات اخیر متوجه شدیم که ارتباط میان میان مساجد، تشکل‌ها و خانواده‌ها کمرنگ شده و دنبالیم این امر را پررنگ و ثابت کنیم که روضه امام حسین (ع) برای همه است.

کد خبر 675521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.