تبدیل راه‌آهن متروک به پارک خطی در بانکوک

شهرداری بانکوک، ریل آهن متروکی را که مدت ۳۰ سال بدون استفاده مانده بود، به یک پارک خطی تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمبود فضاهای سبز در بانکوک و سایر شهرهای شلوغ بعد از شیوع کرونا بیش از پیش نمایان شد، چرا که بسیاری از مردم برای دور ماندن از فضاهای بسته، پارک‌ها را مکان امنی برای جلوگیری از ابتلاء به کرونا می‌دانستند و به آنجا پناه می‌بردند.

طبق برآوردها، تقریباً ۴۰ درصد از این شهر ممکن است تا سال ۲۰۳۰، هر سال به دلیل بارندگی‌های شدید دچار سیل شود و برای مقابله با این مشکل، احداث پارک‌های شهری در نظر گرفته شد.

هدف شهرداری برای افزایش پارک‌ها در بانکوک، توسعه فضای سبز شخصی از حدود ۶ متر مربع (۶۵ فوت مربع) برای هر نفر به ۹ متر مربع است.

مسئولان شهری قصد دارند که جنبش «شهر ۱۵ دقیقه‌ای» پاریس را در بانکوک تکرار کنند؛ جایی که مردم می‌توانند در عرض ۱۵ دقیقه پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا استفاده از حمل‌ونقل عمومی به مقصد خود برسند.

در یکی از اقدامات خلاق شهرداری، یک خط راه‌آهن مرتفع متروک به پارکی خطی با نام آسمان تبدیل شد که برای بیش از سه دهه بدون استفاده مانده بود. کارشناسان شهری اعلام کردند که این پارک می‌تواند الگویی برای تبدیل سایر فضاهای بلااستفاده شهر به مناطق سبز مورد نیاز برای افزایش رفاه و کاهش اثرات تغییرات آب‌وهوایی باشد.

از نظر برنامه‌ریزان شهری، این پارک نقش چشمگیری در کاهش خطر سیل و البته آلودگی صوتی و هوا در بانکوک دارد. این شهر محل زندگی حدود ۱۱ میلیون نفر و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است که با مشکل آلودگی هوای ناشی از دود وسایل نقلیه و گازهای گلخانه‌ای صنعتی است.

کد خبر 675513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.