برپایی «گذر عاشورایی» در بازار تاریخی نعلبندان گرگان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان از برپایی «گذر عاشورایی» در ۱۵ متری پاسرو جنب بازار تاریخی نعلبندان خبر داد و گفت: در این گذر، هشت خانه فرهنگ و سرای محله به ارائه خدمات فرهنگی، مشاوره‌ای، برپایی غرفه کودکان و پذیرایی از شهروندان می‌پردازند.

کریم علمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی به‌مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، اظهار کرد: تمام مراکز فرهنگی و اجتماعی سازمان شامل خانه‌های فرهنگ و سرای محله در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم، برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و اجتماعی دارند.

وی با اشاره به برپایی «گذر عاشورایی» در ۱۵ متری پاسرو جنب بازار تاریخی نعلبندان افزود: در این گذر هشت خانه فرهنگ و سرای محله زیرمجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به ارائه خدمات فرهنگی، مشاوره‌ای، غرفه کودکان و پذیرایی به شهروندان می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان با اشاره به بعضی از برنامه‌های خانه‌های فرهنگ و سرای محلات در این ایام خاطرنشان کرد: همچون سال‌های گذشته در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) مراسم «روضه‌های خانگی» و «روضه کوچه به کوچه» در دهه اول محرم روزانه از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ برگزار می‌شود.

علمی اضافه کرد: برای نخستین‌بار، خانه فرهنگ مهر با برپایی «چایخانه سنتی پیرمردان» و «موکب مهر مهدوی» نسبت به برگزاری مراسم سوگواری و پذیرایی عزاداران حسینی در ایام دهه محرم اقدام کرده است.

وی گفت: هم‌زمان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی ماه محرم، برنامه‌های اهدای پرچم به اهالی محلات، برگزاری مسابقه نقاشی (آفتاب مهربانی)، داستان‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی آشنایی با آئین «طوق‌بندان» در خانه‌های فرهنگ و سرای محلات در حال اجرا است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان از حمایت و مساعدت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان به هیئت‌های مذهبی خبر داد و گفت: در این راستا قبل از آغاز محرم، نشست‌ها و دیدارهایی با نمایندگان بعضی از هیئت‌های مذهبی داشتیم و از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و مراسم عزاداری در این ایام، با همه توان و امکانات حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

کد خبر 675490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.