«لایحه ایجاد مناطق آزاد سرخس-دوغارون و مازندران» مسترد شد / دولت ۳ لایحه جداگانه می‌دهد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزادتجاری-صنعتی سرخس-دوغارون و مازندران موافقت کردند.

به گزارش ایمنا، در نشست علنی امروز _دوشنبه دوم مردادماه_ مجلس شورای اسلامی بررسی تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری-صنعتی سرخس-دوغارون و مازندران در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با ۱۴۷ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از ۲۰۷ نماینده حاضر با استرداد این لایحه موافقت کردند.

۳ لایحه جداگانه برای ایجاد مناطق آزاد تجاری-صنعتی سرخس-دوغارون و مازندران ارائه می‌شود

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در تشریح استرداد این لایحه اظهار کرد: در دولت دوازدهم لایحه مناطق آزاد تجاری صنعتی دوغارون، سرخس و مازندران در قالب یک لایحه تقدیم مجلس دهم شد و بعد از رفت و برگشتی که بین مجلس و شورای نگهبان انجام شد، بررسی این لایحه به مجلس دهم نرسید و به مجلس یازدهم واگذار شد.

حسینی اظهار کرد: ابهاماتی در این لایحه وجود داشت که اطلاعات دقیق و شفاف نبود و در نهایت مقرر شد به جای یک لایحه، سه لایحه جداگانه تقدیم نمایندگان شود. خوشبختانه این کار انجام شد.

وی افزود: این لوایح در کمیسیون اقتصاد مجلس بررسی شد و اکنون آماده تقدیم به صحن است که مورد بررسی قرار گیرد، اما طبق آئین‌نامه مجلس و دولت باید لایحه قبلی استرداد شود.

وی تاکید کرد: ایجاد مناطق آزاد می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در رونق اقتصادی و بهبود شرایط زندگی مردم در مناطق مرزی داشته باشد و در شرایط تحریم‌ها کارساز و مفید باشد.

حسینی تصریح کرد: برای حل این مشکل درخواست استرداد این لایحه را داریم که امیدواریم نمایندگان به این استرداد رأی مثبت دهند.

کد خبر 675469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.