تخفیف ۷۰ درصدی صدور پروانه ساخت به متقاضیان نوسازی مسکن

شهردار زرین‌شهر گفت: شهرداری در بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر به دنبال انتفاع نیست بلکه تلاش دارد این بافت‌ها را نوسازی کند، برهمین اساس به متقاضیان نوسازی مسکن در محلات هدف ۷۰ درصد تخفیف در صدور پروانه ساخت ارائه می‌کند.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازآفرینی بافت فرسوده به عنوان محل سکونت و معیشت میلیون‌ها نفر از شهروندان شهرهای ایران با هدف حفظ جان و مال شهروندان نقشی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش اعتماد، نشاط اجتماعی و توسعه پایدار شهر دارد. تحقق این راهبرد نیازمند توجه بیش از پیش در زمینه تسهیل‌گری برای نوسازی و بهسازی است.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده شهر با زندگی امروز شهری و شهرسازی مُدرن تطابق ندارد، افزود: خطه طلایی ایران، زرین‌شهر با وسعت ۷۲۰ هکتار دارای ۲۵۷ هکتار بافت فرسوده مصوب است و به دلیل فرسودگی، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، مشکلات اجتماعی و آسیب‌پذیری در برابر حوادثی همچون زلزله، سیل و آتش‌سوزی بازآفرینی محلات هدف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده توسعه متوازن شهری را به ارمغان می‌آورد، خاطرنشان کرد: عموم ساکنان بافت فرسوده نیازمند حمایت و توانمندسازی هستند و براساس قانون، تخفیف حداقل ۵۰ درصدی برای ساکنان این محلات حق آن‌ها است.

اسماعیلی‌احمدی با اشاره به ارائه مشوق‌های ویژه به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده در زرین‌شهر، تصریح کرد: شهرداری زرین‌شهر در بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر به دنبال انتفاع نیست، بلکه به دنبال نوسازی در این بافت‌ها است، بر همین اساس به متقاضیان نوسازی مسکن در محلات هدف ۷۰ درصد تخفیف در صدور پروانه ساخت ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بازآفرینی بافت فرسوده شهر سبب افزایش سرانه‌های خدمات زیربنایی و روبنایی و کیفیت زندگی در این محدوده‌ها می‌شود، برهمین اساس چند طرح بازآفرینی در زرین‌شهر تهیه و تدوین شده است و محلات هدف نیز شناسایی شده‌اند.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه محله مهرآباد زرین‌شهر به عنوان محله هدف بازآفرینی بافت فرسوده در نظر گرفته شده است، گفت: اجرای بسته تشویقی گام مهمی در روند بازآفرینی شهری است و امیدواریم با ارائه بسته تشویقی که در بسیاری از شهرهای ایران متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسود است، تمایل به ساخت‌وساز در محله مهرآباد نیز افزایش پیدا می‌کند.

اسماعیلی‌احمدی با اشاره به بند «ب» تبصره ۱۱، افزود: بر اساس این بند برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها و تأمین زیرساخت‌های لازم در این مناطق، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها مکلف است از محل عوارض ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، سهم این مناطق را براساس جمعیت ساکن، تعیین و صرف محرومیت‌زدایی و بهسازی همان مناطق کند.

کد خبر 675405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.