ظهور امام زمان(عج) ادامه عاشورا است

یک کارشناس دینی گفت: امام حسین (ع) طرف پیروز میدان بود ‌و ظهور امام زمان (عج) ادامه عاشورا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد شریفیان امروز_ یک‌شنبه یکم مردادماه_ در هیئت رزمندگان اسلام اظهار کرد: نقص‌های خود را باید ببینیم و اصلاح کنیم، زیرا طرح خداوند و رسول الله (ص) درست است و ادامه توحید، تکلیف ما است.

وی با بیان اینکه رنج امروز بشریت، رنج شرک است، افزود: جنگ احد، صحنه شکست بالغ‌کننده و رشددهنده است. در سوره آل عمران اشاره شده است که شما (مسلمانان‌) در جنگ احد ضربه خوردید، اما دو برابر ضربه زدید.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ما (انسان‌ها) کمبودهایی داریم که خداوند در ابتلائات این کمبودها را نشان می‌دهد، ادامه داد: خداوند می‌فرماید که اگر رسول من رفت باز هم نباید به عقب بازگردیم.

وی تصریح کرد: خداوند از سر لطف و رحمت خود آسیب را به ما نشان می‌دهد تا نقص‌های خود را بفهمیم. خداوند دسته‌ای با عنوان مؤمنان ویژه را در جنگ احد معرفی می‌کند که تعدادی از آن‌ها شهید شدند و تعدادی نیر زنده ماندند که خداوند می‌فرمایند این افراد خورشیدهای احد هستند.

شریفیان با بیان اینکه خداوند می‌خواهد معرفت و فضل خود را به انسان نشان دهد، افزود: حرف مؤمنان جنگ احد «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ» بود. خداوند با اشاره به حادثه حمراء الاسد، می‌فرماید که می‌توانم بدون جنگ به تو پیروزی دهم؛ کار شیطان ترساندن است.

وی در پایان با بیان اینکه امام حسین (ع) طرف پیروز میدان بود، تصریح کرد: ظهور امام زمان (عج) ادامه راه عاشورا است.

کد خبر 675389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.