گلوگاه‌های زمان‌بر در فرایند صدور پروانه را شناسایی کرده‌ایم

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در فرایند صدور پروانه چندین گلوگاه داریم که نخستین گلوگاه کنترل نقشه است و باید درصدد رفع آن برای این گلوگاه‌ها با حضور صاحب‌نظران همچون انبوه‌سازان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان امروز _یکشنبه یکم مردادماه_ در جلسه با سرمایه‌گذاران خاص قشر انبوه‌سازان مسکن شهر اصفهان به مشکلات مطروحه آن‌ها پاسخ داد و اظهار کرد: بسیاری از مشکلات مطرح‌شده توسط انبوه‌سازان درست بوده و ما نیز روزانه با این قبیل مشکلات برخورد داشته و از آن‌ها اطلاع داریم، به عنوان مثال در حوزه فرایند صدور الکترونیکی پروانه ساختمان و سرای ۱۰ سعی شده است که همواره رو به جلو حرکت کنیم.

وی افزود: درصدد هستیم تمام مشکلات و نواقصی که در این فرایند به ما منتقل شده است را اصلاح و تکمیل کنیم، به عنوان نمونه نقشه‌های معماری را در این فرایند اصلاح کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در سال جدید سه اتفاق ویژه در صدور پروانه‌های ساختمانی افتاد، به نحوی که باعث شد زمان از دست رود و فرایند صدور الکترونیک پروانه‌ها در شهرداری اصفهان با کمی تأخیر روبه‌رو شود، نخست بحث دستورالعمل‌هایی بود که از سوی وزارت کشور در این زمینه ابلاغ شد و حتی با مصوبات شورای اسلامی مغایر بود، از جمله این موضوعات، تمدید پروانه‌های ساختمانی است که برای حل مشکل به نفع مردم استفساریه‌ای از شورای اسلامی شهر دریافت کردیم، در حالی که اجرای دستورالعمل‌های وزارت کشور به نفع شهرداری بود.

وی خاطرنشان کرد: ضوابط مربوط به تجدید پروانه و استعلامات نیز از دیگر موضوعات ابلاغی بود که نیازمند هماهنگی با شورای اسلامی شهر داشت و این نیز زمان‌بر بود، مشکل دومی که امسال افزایش یافت، نامه‌های فراوانی است که ارگان‌های مختلف در رابطه با تخلفات به معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان ارسال می‌کنند و این امور باعث ترس مدیران مناطق نسبت به تذکرات بازرسی شده است.

مهدویان ادامه داد: تلاش داشته‌ایم وحدت رویه‌ها را در فرایندها تحقق بخشیم، اما هنوز نواقصی در این زمینه وجود دارد، همچنین اعتبار پرونده‌های دفترچه‌ای نیز مشکلی نداشته است.

وی تصریح کرد: در فرایند صدور پروانه چندین گلوگاه داریم که نخستین گلوگاه کنترل نقشه است و باید درصدد رفع آن برای این گلوگاه‌ها با حضور صاحب‌نظران همچون انبوه‌سازان باشیم، گلوگاه بعدی مرتبط با سازمان نظام مهندسی است که می‌توان با برقراری جلسات مشترک و حضور مؤثر انجمن انبوه‌سازان این مشکل را حل کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در بازآفرینی شهری نیز شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۰ با تشکیل جلسات متعدد و با حضور متخصصان اقدامات خوبی را آغاز کرد که می‌توان به مجوز یک الی دو طبقه مازاد، همچنین ضوابط تشویقی مرتبط با بافت فرسوده اشاره کرد و امروز این ضوابط در کل کشور توسط شورای عالی شهرسازی مصوب شده، اما هنوز استانداری به شهر اصفهان ابلاغ نکرده است و خود نیز از آن محروم مانده‌ایم.

کد خبر 675384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.