اتمام عملیات اجرایی فاز نخست خط ۲ متروی شیراز تا تابستان ۱۴۰۴

شهردار شیراز گفت: برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در راستای ادامه فاز نخست خط دو از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان آزادی و پس از آن به سمت میدان کلبه سعدی انجام شده است که مطابق آن، عملیات اجرایی این فاز تابستان ۱۴۰۴ پایان خواهد رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، آخرین وضعیت ایستگاه‌های در حال تکمیل فاز نخست خط دوی مترو مورد بررسی میدانی مدیریت شهری شیراز قرار گرفت.

شهردار کلان‌شهر شیراز در این بازدید میدانی که سید ابراهیم حسینی، علی‌اکبر سلطانی و علیرضا اسکندری اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری نیز حضور داشتند، از تلاش برای راه‌اندازی مابقی ایستگاه‌های فاز نخست خط دوی مترو تا دهه فجر سال جاری خبر داد.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز اظهار کرد: جلسات مستمر و پایش روزانه و هفتگی توسط مدیریت شهری و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال انجام است تا هیچ‌گونه تعلل و توقفی در اجرای پروژه‌ها به وجود نیامده و پیشرفت پروژه‌ها به‌صورت محسوس مشخص و کنترل شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در راستای ادامه فاز نخست خط دو از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان آزادی و پس از آن به سمت میدان کلبه سعدی انجام شده است که مطابق آن، عملیات اجرایی این فاز نیز تابستان ۱۴۰۴ پایان می‌یابد.

شهردار شیراز با اشاره به عملیات اجرایی خط سه مترو نیز که از تقاطع بصیرت به سمت میدان راه‌آهن آغاز شده، خاطرنشان کرد: اقدامات اجرایی این خط که گسترش محور غربی خط یک را به دنبال دارد، با قوت در حال پیشروی است.

وی اجرا و بهره‌برداری خطوط مترو را از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری شیراز دانست و تصریح کرد: شبکه ریلی متروی شیراز در مقایسه با کلان‌شهرهای هم‌تراز خود پیشرو است. امید است اجرای خطوط مترو در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مرحله بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایمنا، راه‌اندازی خطوط منتهی به حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) با راه دسترسی ریلی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد که این مقام ارشد شهری به برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در این راستا در سال جاری اشاره کرد.

کد خبر 675344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    1 0
    خداوند نگهدار شما
  • ارمان IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    1 0
    کاش راه شیراز تا کوار مترو داشت