قوانین حوزه سرمایه‌گذاری دریامحور بندرعباس اصلاح شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بندرعباس در حوزه سرمایه‌گذاری دریامحور و سواحل بسیار ضعیف است و قوانین و مقررات باید اصلاح شود، شرایط باید به‌نحوی باشد که بتوان این حوزه را فعال کرد، در حال حاضر زمینه سرمایه‌گذاری در شهر مساعد نیست و اهالی بندرعباس از این نعمت خدادادی بهره کامل را نمی‌برند.

سیدمحمدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرها نماد تمدن‌های بزرگ در دنیا هستند و اگر قرار باشد هویت هر تمدن را تماشا کنیم باید به شکل‌گیری شهرها در زمان هر تمدن توجه کنیم.

وی افزود: توجه به مسائل فرهنگی و توجه به زیرساخت‌های اساسی شهر در حوزه‌های مختلف مهم و اثرگذار است، البته برای رفع این مهم و تعالی همه‌جانبه شهرها و رفع بسیاری از مشکلات باید با استفاده از ظرفیت سازمان‌های دیگر، کمک نمایندگان مجلس و استانداری مسیرهای متعددی را طی کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: در این راستا شورای ششم به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجموعه استانداری نشست‌های متعددی را برگزار کرده‌اند و پیگیر حل مشکلات مردم بوده‌اند.

موسوی تصریح کرد: بندرعباس در حوزه سرمایه‌گذاری دریامحور و سواحل بسیار ضعیف است و قوانین و مقررات باید اصلاح شود، شرایط باید به‌نحوی باشد که بتوان این حوزه را فعال کرد، در حال حاضر زمینه سرمایه‌گذاری شهر مساعد نیست و اهالی بندرعباس از این نعمت خدادادی بهره کامل را نمی‌برند.

وی اضافه کرد: شهرها باید مسیر رشد و حرکتشان را بر اساس جغرافیا، موقعیت اقتصادی و محیط فرهنگی پیرامون ترسیم و مجسم شود، چنانچه بر مبنای این مؤلفه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم رشد ناگهانی جمعیت حاصل از ایجاد ظرفیت اشتغال در بندرعباس، این شهر را با چالش مواجه نمی‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکید کرد: بعضی شهرها تنها در یک حوزه رشد کرده‌اند و توسعه آنها تک‌بعدی بوده و کامل شکل نگرفته است. پیشرفت و رشد یک شهر باید از همه جهات شکل بگیرد و در همه مناطق، محله‌ها و نواحی به‌طور یکسان و بر اساس ظرفیت‌های مکانی و جغرافیایی تقسیم شود.

موسوی گفت: اولویت‌بندی مسائل شهری و شهرداری‌ها واجب است، چرا که همه حوزه‌های فعالیت شهرداری‌ها به نحوه ارتباط با شهروندان ختم می‌شود و شهروندان به نوعی با شهرداری‌ها در ارتباط هستند.

وی افزود: ارتقای کیفیت اقدامات خدماتی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در هر شهر جز با مشارکت‌های شهروندان و ارتباطات شهرداری‌ها با نخبگان، صنعتگران، ورزشکاران و هنرمندان ممکن نخواهد بود.

کد خبر 675321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.