تقویت سیستم‌های هوشمند پلیس راهور / خطاهای انسانی در بیش از ۸۰ درصد سوانح رانندگی موثر است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان نظم بخشیدن به ترافیک شهری، تقویت سیستم‌های هوشمند، استفاده از فناوری روز و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان را از اولویت‌های این پلیس اعلام کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ترافیک و سوانح رانندگی را یکی از چالش‌های نگران‌کننده زندگی بشر امروز دانست و اظهار کرد: تبعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی از پیامدهای تصادفات رانندگی و ترافیک است.

وی افزود: وضعیت نابسامان یک خیابان، محله یا منطقه می‌تواند چالش بزرگی برای ساکنان، عابران و مسافران ایجاد کند و تمام تلاش پلیس با همکاری سازمان‌های مختلف در جهت رفع این نابسامانی‌ها است. حدود هشت درصد از تولید ناخالص ملی کشور برای جبران خسارات ناشی از تصادفات هزینه می‌شود و خطاهای انسانی در بیش از ۸۰ درصد سوانح رانندگی تأثیر مستقیم دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه رانندگان توجه زیادی به رعایت قوانین و مقررات رانندگی ندارند، تصریح کرد: یکی از دلایل تکرار تخلفات و تصادفات رانندگی در ایران، بازدارندگی نداشتن مبلغ جرایم رانندگی است.

وی اولویت‌های پلیس راهور استان اصفهان را انتظام‌بخشی به جریان ترافیک، تقویت سیستم‌های هوشمند و به‌کارگیری فناوری روز و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی، پلیس راهور اصفهان پیشتاز در کشور و حتی در بعضی موارد، الگویی برای سایر استان‌ها بوده است.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله دوردور، سرعت‌های شبانه، صدای ناهنجار اگزوز و مزاحمت برای شهروندان، مطالبه مردم و شهروندان از پلیس است که آن‌ها را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم.

کد خبر 675311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.