هدف‌گذاری تجارت ۱۰ میلیون تنی میان ایران و روسیه

استاندار مازندران در تشریح دستاوردهای سفر هیئت اقتصادی این استان به روسیه از هدف‌گذاری تجارت ۱۰ میلیون تنی مازندران با این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمود حسینی‌پور امروز _یکشنبه یکم مردادماه_ در پایان سفر به چهار استان روسیه در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به اینکه از یک سال گذشته تیم‌هایی در راستای دیپلماسی اقتصادی مازندران بررسی‌هایی انجام داده‌اند، اظهار کرد: پیش از این هم سفرهایی از مازندران به روسیه صورت گرفته بود که منجر به عقد قرارداد اجرایی نشده بود از این‌رو برنامه ما در این سفر به اجرایی رساندن خواست‌ها و انعقاد قرارداد بود.

وی با اشاره به اینکه تمام مدیرانی که در روسیه با آن‌ها برنامه و دیدارهایی برگزار شد، نسبت به آینده سیاسی و اقتصادی ایران و روسیه از طریق مازندران تاکید داشتند، افزود: رفع مشکلات گمرکی، اجرای قرارداد ۲۰۰ میلیون دلار نقل و انتقال محصول کشاورزی و برنامه‌ریزی برای کاهش زمان ارسال مواد غذایی مازندران به روسیه از جمله برنامه‌های به اجرا در آمده در این سفر بود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: تحریم مشکلات متعددی برای کشتیرانی روسیه ایجاد کرده است در این راستا آن‌ها بر استفاده از ظرفیت کشتی‌سازی مازندران تاکید داشتند.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه هدف‌گذاری تجارت ۱۰ میلیون تنی میان دو کشور از اهداف بلندمدت این سفر بود، گفت: تأمین مواد پلیمری تا پایان سال ۲۰۲۴ به میزان ماهانه ۱۰۰۰ تن، قرارداد دیگری بود که توسط فعالان اقتصادی استان منعقد شد.

کد خبر 675306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.