جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای ۶ درصد کاهش داشت / توقیف خودروهایی با سرعت بیش از ۱۳۰ کیلومتر

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کاهش شش درصدی تعداد جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای علی‌رغم رشد ۲۴ درصدی ترددها در طول چهارماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ اصغر زارع اظهار کرد: ایام نوروز سال جاری با کاهش‌های خوبی در زمینه تعداد جان‌باختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای مواجه بودیم و همین روند در ماه‌های خرداد و تیر نیز تداوم داشت.

وی میزان تردد در جاده‌های استان اصفهان طی مدت چهار ماهه ابتدایی سال جاری را ۱۷۲ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۴۸۹ مورد اعلام کرد و افزود: افزایش تردد خودروها در جاده یکی از فاکتورهای افزایش تصادف به‌شمار می‌رود، اما سال جاری علی‌رغم افزایش ۲۴ درصدی تردد خودرو در جاده‌های استان، با کاهش شش درصدی در تعداد جان‌باختگان در تصادفات مواجه شده‌ایم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان علت ۵۰ درصد از تصادفات رانندگی در جاده‌های استان را نداشتن توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی دانست و تصریح کرد: میزان تصادفات در جاده‌های روستایی استان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته و از همین‌رو لازم است رانندگانی که از این جاده‌ها تردد می‌کنند، اهتمام بیشتری نسبت به رعایت قوانین و مقررات رانندگی داشته باشند.

وی از افزایش جان‌باختن موتورسواران در جاده‌های استان اصفهان خبر داد و گفت: یکی از مهمترین دلایل جان باختن موتورسواران در تصادفات، استفاده نکردن از کلاه ایمنی است، از این‌رو انتظار می‌رود موتورسواران ضمن رعایت قوانین و مقررات، از کلاه ایمنی استفاده کنند تا در آینده شاهد این حوادث دردناک نباشیم.

سرهنگ زارع با اشاره به اجرای طرح توقیف خودروهای دارای سرعت بالای ۱۳۰ کیلومتر تصریح کرد: تا پیش از این، خودروهایی که بیشتر از سرعت مجاز استفاده می‌کردند جریمه می‌شدند، اما با هماهنگی دستگاه قضائی خودروهایی که دارای سرعت غیرمجاز باشند افزون بر جریمه شدن، در صورت داشتن سرعت بالای ۱۳۰ کیلومتر، توقیف و به پارکینگ منتقل خواهند شد. با اجرای این طرح، ۴۰۰ دستگاه خودرو که با سرعت بالای ۱۳۰ کیلومتر در جاده‌های استان اصفهان تردد می‌کردند، توقیف و روانه پارکینگ شدند.

کد خبر 675304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.