بیش از ۱۰۰۰ میلیارد اموال مسروقه در یک ماه کشف شد / انهدام ۳۲ باند قاچاق مواد مخدر تاکنون

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام ۳۳ باند سرقت، دستگیری ۱۲۵۸ سارق و کشف یک هزار میلیارد و ۹۰ میلیون ریال اموال مسروقه و استرداد آنها به مال باختگان طی یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حمید علینقیان‌پور امروز _یکشنبه یکم مردادماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و آرزوی قبولی عزاداری‌ها اظهار کرد: مأموریت اصلی ما در این ایام برقراری نظم و امنیت مراسم و مجالس عزاداری در حسینیه بزرگ اصفهان است.

وی افزود: مجموعه نیروهای پلیس اصفهان با آمادگی کامل در خدمت مردم عزیز استان هستند تا آنان بتوانند با آرامش عزاداری‌های خود در رثای سرور آزادگان جهان را برگزار کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، برگزاری جلسات با مسئولان هیئت‌های مذهبی، تعیین پلیس یاران محرم، هماهنگی با دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی و تسهیل در رفت و آمد دستجات عزاداری را از جمله اقدامات این فرماندهی برای هرچه باشکوه برگزار شدن برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تمهیداتی برای جلوگیری از انجام برخی انحرافات در عزاداری‌ها پیش بینی شده گفت: برخی اعمال انحرافی در عزاداری‌ها همچون قمه زنی مورد تأیید نظام، عقل و شرع نیست و ما با برگزاری جلسات متعدد و همچنین کارهای ایجابی و فرهنگی این موضوع که قمه زنی باعث وهن دین اسلام و مذهب مترقی تشیع می‌شود را اعلام کردیم اما معتقدیم چون این کار در طول زمان به غلط در فرهنگ مردم رسوخ کرده بایستی آرام آرام از درون فرهنگ مردم خارج کنیم.

سردار علینقیان‌پور در ادامه به آغاز اجرای طرح امنیت محله محور طی یک ماه گذشته در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: ما در این طرح متناسب با خصوصیات مذهبی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سایر ویژگی‌های هر محله نیازمندی‌ها و مطالبات ساکنان این محلات از پلیس را احصاء کردیم و در این مدت ۲۵۰ مرحله عملیات با موضوع مبارزه با سرقت، مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر و مقابله با اراذل و اوباش و برخورد با تخلفات در صنوف را در محلات مختلف به اجرا گذاشتیم که ارزیابی‌ها صورت گرفته نیز ارتقای احساس امنیت در بین مردم را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، کشف ۴۰۰ فقره سرقت، انهدام ۳۳ باند سازمان یافته سرقت، انهدام چندین باند زورگیر، دستگیری هزار و ۲۵۸ نفر سارق، کشف هزار میلیارد و ۹۰ میلیون ریال اموال مسروقه و استرداد آنها به مال باختگان را از جمله اقدامات صورت گرفته در طرح امنیت محله محور طی یک ماه گذشته عنوان کرد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به مقابله قاطعانه با اراذل و اوباش پرداخت تاکید کرد: تمامی اراذل و اوباش سابقه دار اصفهان شناسنامه دار شده و تمام رفت و آمدها و تحرکات آنان به صورت هوشمندانه رصد می‌شود و از همین جا به این عده هشدار می‌دهم که بدانند اصفهان جای امنی برای آنان نیست و بنا بر این پیشنهاد می‌کنم یا هرچه سریع‌تر رفتار خود را اصلاح کنند و یا محل دیگری را برای زندگی کردن خود انتخاب کنند.

وی در ادامه به عملکرد پلیس امنیت اقتصادی طی یک ماه گذشته پرداخت و اظهار داشت: در این مدت ۹۸ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق توقیف، ۱۰۰ قاچاقچی عمده کالا دستگیر و هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شد.

سردار علنیقیان پور با بیان اینکه طی یک ماه گذشته بیش از ۲۴۰۰ سایت مجرمانه توسط کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان کشف و دایر کنندگان این سایت‌ها به مرجع قضائی معرفی شدند گفت: در همین مدت ۶ هزار و ۲۴۵ مورد تماس نیز با سامانه مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ نیز برقرار شده و اپراتورهای این سامانه به مشکلات و درخواست‌های شهروندان در حوزه سایبر پاسخ دادند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره و اظهار داشت: در مدت ۴ ماهه اول سال جاری ۸ تُن و ۷۹ کیلو انواع مواد مخدر در استان اصفهان کشف و ۳۲ باند قاچاق مواد مخدر نیز منهدم شدند.

سردار علینقیان‌پور خاطرنشان کرد: در همین مدت ۱۲۰ نفر قاچاقچی عمده مواد مخدر، ۴ هزار و ۸۴۶ نفر خرده فروش مواد دستگیر و ۵ هزار و ۴۷۴ نفر معتاد نیز جمع‌آوری شدند. همچنین مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان طی این مدت ۲۴۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت حامل مواد افیونی را توقیف و هزار و ۳۰۰ باب منزل و مغازه که به محلی برای خرید و فروش مواد افیونی بدل شده بودند را با دستور مرجع قضائی پلمب کردند.

کد خبر 675301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.