کلاه‌برداری اینترنتی به بهانه سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز دیجیتال

رئیس پلیس فتای استان فارس از شناسایی و دستگیری عامل سوء‌استفاده از کاربران فضای سایبری به بهانه چند برابر کردن سرمایه در بازار رمزارز دیجیتال خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، سرهنگ امیرحسین سلیمانی اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه مردی ۳۵ ساله به پلیس فتای شهرستان کازرون مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان کرد که به‌تازگی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با آگهی آموزش و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها و چندین برابر کردن سرمایه‌های خود در مدت کوتاه از سوی فردی به هویت نامعلوم آشنا شده است و با اعتماد بی‌جا به وی، غافل از نیات شوم این مجرم، برای خرید رمزارز، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به حساب وی واریز کرده است و پس از آن فرد آگهی‌دهنده دیگر پاسخگو نبود.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتای کازرون با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را به پلیس فتا احضار کردند.

سلیمانی ادامه داد: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری از چهار نفر به مبلغ دو میلیارد ریال اعتراف و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان کرد.

وی گفت: شهروندان هرگز فریب تبلیغات اغواکننده در فضای مجازی را نخورند؛ زیرا مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی فریبنده در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، مبنی بر کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید، فروش و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

کد خبر 675298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.