مشکلات پروژه‌های مشارکتی شهرداری تهران رفع شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مباحث اسناد مالکیت، تغییر در مفاد قراردادها، نبود مطالعات امکان‌سنجی، ایرادهای حقوقی و مشکلات مربوط به ارائه نظرات کارشناس رسمی دادگستری در پروژه‌های مشارکتی شهرداری تهران، لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز_ یک‌شنبه یکم‌مردادماه_ دریکصدو شصت‌وسومین‌جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: مواردی که از سوی مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران و اعضای شورای اسلامی شهر مطرح شد معطوف به گذشته و حال است، اگر قرار است به گذشته نپردازیم و ترک فعل و سو مدیریت گذشته را دنبال کنیم حداقل اجازه ندهیم این چالش‌ها تکرار و مدیریت جدید دچار آن شود.

وی با بیان اینکه شهرداری در احداث بسیاری از املاک مشارکت می‌کند که مالک آن‌ها نیست، افزود: تغییر در مفاد قراردادها انجام و قراردادی که در ابتدا منعقد می‌شود با قراردادی که در انتها ارائه می‌شود، تفاوت آشکاری دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بیشتر پروژه‌ها مطالعات امکان‌ سنجی ندارد و مشکلات پروژه‌های مشارکتی مربوط به ایرادهای حقوقی و نظرات کارشناس رسمی دادگستری است.

صادقی خاطرنشان کرد: دسترسی به مالکیت عرصه‌ها در اسناد مالکیت وجود ندارد و در پروژه‌های مشارکتی بانک اطلاعاتی موجود نیست، به علاوه قراردادهای مشارکتی در زمین‌هایی که در تصرف شهرداری است و مالکیت محرز نشده است، بسیار به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: نبود شفافیت در نظارت بر قراردادها نیز یکی دیگر از مشکلات موجود است، همچنین مغایرت صورت جلسات با اصل قراردادها از جمله مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد، خصوص مشکلات مربوط به نظرات کارشناس رسمی دادگستری نیز باید گفت که نظرات با واقعیت بازار متفاوت است و آسیب‌های موجود در فرایند قیمت‌گذاری باید بررسی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد: این موضوعات مورد توجه واقع شود و شاهد روند رو به رشد پروژه‌های مشارکتی در شهر باشیم.

کد خبر 675271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.