حفره‌های اقتصادی با کمک دولت و مردم باید پُر شود

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر حفره‌های اقتصادی زیادی داریم که در درجه اول دولت و در درجه بعد مردم باید کمک کنند تا این حفره‌ها پُر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه یکم مردادماه_ در نطق میان دستور نودوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با قدردانی از مدیریت شهری بابت تسهیل فرآیند عزاداری محرم اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که انقلاب ما ریشه در عاشورا دارد، این یک شعار نیست و واقعیت است که در جنگ تحمیلی خود را نشان داد.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند حضور در جنگ واجب کفایی است و جوانان این صحبت را حجت خود دانستند و برای دفاع از کشور به جبهه رفتند و جان خود را فدا کردند؛ این موضوع را نباید فراموش کرد، زمانی جنگ تحمیلی بود و در حال حاضر جنگ اقتصادی در حال تحمیل به ما است.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دشمن از ایجاد این جنگ اقتصادی هدف دارد و عده‌ای به خاطر این جنگ دچار مشکل شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر حفره‌های اقتصادی زیادی داریم که در درجه نخست دولت و در درجه بعد مردم باید به یکدیگر کمک کنند تا این حفره‌ها پُر شود.

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس‌جمهور دولت نهم به اصفهان این موضوع مطرح شد که مدیریت واحد شهری باید پیاده شود و رئیس‌جمهور وقت قول اجرای این طرح را به صورت پایلوت در اصفهان داد؛ این در حالی است که بسیاری از مشکلات امروز در شهرها وجود دارد و اگر رفع آن در دست شورا و شهرداری بود، تاکنون انجام شده بود.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به تأکیدات امام خمینی (ره) در خصوص جایگاه شوراها گفت: رئیس مجلس در حوزه شهرداری تجربه دارد و از نتایج واگذاری اختیارات به مدیریت شهری باخبر است؛ این اقدام عملی است و باید از طریق سران سه قوه دنبال شود.

وی اظهار کرد: استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشور که از طرف دولت تعیین می‌شوند، در حدود اختیارات شورا ملزم به رعایت تصمیم‌های آن‌ها هستند.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: برنامه هفتم توسعه در مجلس در حال بررسی است، از این‌رو درخواست می‌کنیم که با انتخاب اصفهان به‌عنوان پایلوت، طرح مدیریت واحد شهری بررسی شود.

کد خبر 675230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.