تهران را نمی‌توان با درآمدهای شهرداری اداره کرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمی‌توانیم تهران را تنها با درآمد شهرداری اداره کنیم، به‌منظور مدیریت بهتر پایتخت، مشارکت مردمی و میدان دادن به حلقه‌های میانی در اداره شهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد علوی امروز _یکشنبه یکم مردادماه_ در صدوشصت‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نشست هماهنگی هفته ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران در ساختمان ستاد سمن‌های شهر تهران اظهار کرد: زمانی مشارکت از جانب شهروندان انجام می‌شود که اعتماد نیز در بستر زمان به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه در مدیریت شهری دوره قبل اعتماد مردم به شدت آسیب دید، افزود: جمع‌بندی نکردن پرونده‌هایی که در سازمان مشارکت‌ها موجود بود، ضربه‌های بزرگی را به مدیریت شهری وارد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر هرکدام از این پرونده‌ها در دادگاه سبب اخذ تأخیر تادیه می‌شود و به دلیل طولانی شدن فرآیند با رقم‌های بالایی روبه‌رو هستیم، به عنوان مثال در یکی از پرونده‌ها باید ۲۷۰ میلیارد تومان تأخیر تادیه از جیب مردم تهران پرداخت شود.

علوی با تاکید بر اینکه منافع سرمایه‌گذاران باید لحاظ شود، تصریح کرد: در حال حاضر سازمان بازرسی کل کشور یک نامه ارائه می‌کند و صرفاً منافع شهرداری تهران را در نظر می‌گیرد و سرمایه‌گذار دیگر جرئت نمی‌کند که برای سرمایه‌گذاری اقدام کند.

وی گفت: بهتر است پیشنهادی که در حال حاضر مطرح شده است، برای ماده ۲۶ زودتر اتفاق بیفتد، یعنی فرایندی را قبل از ماده ۳۸ داشته باشیم تا منافع سرمایه‌گذار، شهرداری و شهر تأمین شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: نمی‌توانیم تهران را تنها با درآمد شهرداری اداره کنیم، به‌منظور مدیریت بهتر پایتخت، مشارکت مردمی و میدان دادن به حلقه‌های میانی در اداره شهر ضروری است.

کد خبر 675208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.