حل مشکل تامین نان هیئت‌های مذهبی/ ۵۰۰ تن آرد تخصیص یافت

در راستای تامین نان هیئت‌های مذهبی و برای تعدیل در عرضه و تقاضا در نانوایی‌ها، ۵۰۰ تن آرد دولتی به هیئت‌های مذهبی استان اصفهان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از اجرایی شدن طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، آرد تخصیص یافته به نانوایان دولتی سهمیه بندی شد و سقف خریدی نیز برای مردم در نظر گرفته شده که باعث می‌شود نانوایان در فروش نان به هیئت‌های مذهبی با محدودیت مواجه باشند.

البته هیئت امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی می‌توانند با مراجعه به بخش کسب و کار سامانه نانینو در آن ثبت نام کرده و پس از دریافت کد رهگیری و تاییدیه از فرمانداران شهرستان‌ها نان مورد نیاز خود را از واحدهای خبازی منتخبی که در این بخش اعلام شده است تهیه کنند.

در روزهای گذشته برخی از هیئات مذهبی اعلام کردند که برای تهیه نان مورد نیاز خود ناچارند ۳۰ تا ۴۰ نفر را به نانوایی‌ها بفرستند تا هر فرد با خرید ۳۰ تا ۴۰ نان لواش یا تافتون بتواند نان مورد نیاز هیئت را تأمین کند زیرا اکنون هر نانوایی به یک فرد بیش از ۴۰ نان نمی‌فروشد چراکه در غیر اینصورت متخلف شناسایی شده و سهمیه آرد آنها کسر می‌شود.

بنابراین لازم است که برای تأمین نان محرم و هیئت‌های مذهبی، برای نانواها آرد جداگانه در نظر گرفته شود تا علاوه بر تأمین نیاز روزمره مردم، بتوانند تقاضای هیئت‌های مذهبی را نیز تأمین کنند.

در همین راستا امروز _یکشنبه یکم مردادماه_ و مصادف با پنجم محرم‌الحرام، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان از تخصیص ۵۰۰ تن ارد برای هیئات مذهبی خبر داد.

محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تخصیص سهمیه آرد به هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: برای رعایت حال عزاداران حسینی ۱۲۵۰۰ کیسه آرد برای پخت نان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی و کوکب داران می‌توانند برای تهیه آرد مورد نیاز خود به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

کد خبر 675205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.