دستگیری ۲ نفر از عاملان حریق عمدی نخل محله کوشک

روز گذشته بود که حادثه حریق نخل محله کوشک گزارش شد و این اتفاق نیروهای پلیس را بر آن داشت تا به جد پیگیر دستگیری عوامل آن شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ مصطفی صادق زاده، فرمانده انتظامی شهرستان اردستان، اظهار کرد: در پی گزارش حریق عمدی نخل محله کوشک در شهر اردستان و اهانت به مقدسات و اعتقادات مردم که موجب جریحه‌دار شدن دل عزاداران حسینی شده بود، فرماندهی و کارکنان انتظامی شهرستان را بر آن داشت که نسبت به دستگیری عاملان این حریق به صورت ویژه اقدام کنند.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس شهرستان با هوشیاری کامل در کمتر از پنج ساعت دو نفر متهم را شناسایی، دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند. متهمان نیز با توجه به شواهد و دلایل موجود، به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را از ارتکاب جرم، اختلاف با مسئولان هیئت مذهبی اعلام کردند و جهت تعیین تکلیف، تحویل مقامات قضائی شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: پلیس با به‌ کارگیری تمام امکانات و تجهیزات خود با مخلان نظم و امنیت جامعه بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد و در راستای برقراری امنیت در جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

آتش زدن نخل ۳۰۰ ساله کوشک اردستان با انگیزه شخصی بوده است

سیدمحمدهادی احمدی‌طبا، فرماندار اردستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۵:۰۰ روز گذشته _شنبه سی‌ویکم تیرماه _ اطلاع داده شد که نخل ۳۰۰ ساله محله کوشک شهر اردستان طعمه حریق شده است.

وی با بیان اینکه نخل عزاداری محله کوشک اردستان در جریان این آتش‌سوزی از بین رفت، افزود: پس از اطلاع حریق نیروهای آتش‌نشانی، امنیتی و فراجا در محل حاضر شدند و مستندات را از طریق افراد مطلع بررسی کردند.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: دو خودرو و پنج مظنون در این ارتباط شناسایی و در کمتر از ۹ ساعت متهمان که دو جوان بودند، بازداشت شدند.

احمدی‌طبا تاکید کرد: انگیزه این دو جوان از آتش زدن نخل ۳۰۰ ساله محله کوشک اردستان، شخصی و به دلیل اختلاف با مسئولان هیئت بوده است.

وی گفت: شب گذشته در هیئت حضور پیدا کردم و شاهد شور حسینی میان مردم بودم. تلاش داریم نخل ۳۰۰ ساله محله کوشک بازسازی شود، اگرچه اصالت ۳۰۰ ساله را نخواهد داشت.

کد خبر 675200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.