خرید نردبان ۶۴ متری برای آتش‌نشانی اصفهان ضروری است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان یکی از کمبودهای این سازمان را نردبان بلندمرتبه اعلام کرد و گفت: خرید نردبان ۶۴ متری جدید برای آتش‌نشانی این کلان‌شهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی امروز _یکشنبه یکم مردادماه_ در نودوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از کمبودهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، نردبان بلندمرتبه است؛ اگر دو نوع گزارش در سطح شهر به ما اعلام شود، آن را موقعیت بحرانی می‌خوانیم که حریق در بازار یا حادثه در ساختمان‌های بلندمرتبه باشد، لذا می‌طلبد تجهیزات مورد نیاز آن را داشته باشیم.

وی افزود: دو دستگاه نردبان ۵۶ و ۴۲ متری در آتش‌نشانی اصفهان فعال است اما دو نردبان دیگر سازمان قدیمی بوده و یکی از آن‌ها از رده خارج شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمان ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: عمر نردبان‌های موجود ۴۰ سال است، بنابراین باید نسبت به خرید نردبان ۶۴ متری جدید با توجه به بلندمرتبه‌سازی‌ها در شهر در اسرع وقت اقدام شود.

وی ادامه داد: اعتبار خرید تجهیزات سازمان آتش‌نشانی اصفهان در سال جاری ۱۸۵ میلیارد تومان است، در حالی که هزینه خرید این نوع نردبان ۱۲۰ میلیارد تومان است.

مطلبی با اشاره به اینکه امسال اقدامات خوبی برای اجرا در دستور کار است، گفت: در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان برنامه‌ریزی و زمان‌بندی این اقدامات انجام شده است، پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همچون سال گذشته خریدهای خوبی را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمان ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر میانگین زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل‌های حادثه و حریق ۲۳۲ ثانیه است اما در تلاش هستیم تا این زمان را کمتر کنیم؛ در این راستا عملیات پیشرفته را در سازمان در دست اقدام داریم.

کد خبر 675193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.