چه خبر از وضع هوای ایران؟ / پیش‌بینی خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی سه روز آینده در بعضی مناطق شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا افزون بر نواحی ذکر شده در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و روز پنجشنبه در بخش‌هایی از ارتفاعات شمال شرق سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی پنج روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان، شمال شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس، رشد ابرهای همرفتی، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در بازه زمانی ذکر شده در شمال شرق، شرق به ویژه منطقه زابل، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان با بیان اینکه شرایط مذکور در طول سه روز آینده برای نوار غربی نیز کشور انتظار می‌رود، گفت: از امروز تا پنجشنبه دریای عمان و تنگه هرمز و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، نیمه شرقی خلیج فارس و دریای خزر مواج و متلاطم خواهند بود.
ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، قسمتی ابری و وزش باد، گاهی باد و گردوخاک با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۵ است و در روز _دوشنبه دوم مردادماه_ نیز قسمتی ابری و وزش باد، گاهی باد و گردوخاک، با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۴ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 675186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.