رونق هیئات‌ عزاداری دانشجویی در روزهای تعطیلی دانشگاه‌

دانشگاه یک فضای پویا است و در آن تشکل‌ها و هیئت‌ها تلاش زیادی برای احیای حق و دین می‌کنند. در این سال‌ها جهاد تبیین یکی از کارهای مهمی است که باید در هیئت‌ها انجام شود و دانشگاه هم در این راستا باید حامی دانشجویان باشد تا بتوانند کار خود را به نحو احسن انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هیئت‌های دانشجویی یکی از مکان‌هایی است که می‌توان به جرئت گفت همه از آن خاطره دارند. هیئت در تثبیت اعتقادات ما نقش بزرگی ایفا می‌کند و سرچشمه شکل‌گیری روح معنوی انسان‌ها بوده است و خواهد بود. دهه‌های بسیاری است که هیئت‌های دانشجویی مامن جوانانی است که پا در رکاب اهل بیت گذاشته‌اند و از هیچ کار تأثیرگذاری در این فضا دریغ نمی‌کنند. یک بُعد از جهاد تبیین عاشورای حسینی است که سهم بالایی در این امر دارد و دانشجویان باید سعی داشته باشند که در گام نخست خودشان فهم عمیقی پیدا کنند و سپس آن را برای دیگران تبیین کنند، اما امسال ایام سوگواری محرم‌الحرام با فصل تابستان و تعطیلی مراکز علمی تلاقی پیدا کرده است.

رونق هیئت‌های عزاداری دانشجویی در روزهای تعطیلی دانشگاه‌

رونق هیئت‌های دانشجویی در تابستان نیز ادامه دارد

مجتبی جعفری، مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: هیئت‌های دانشجویی برای اینکه افراد در مسائل و شبهات هم‌فکری کنند تشکیل می‌شود؛ البته افرادی که عضو یک هیئت می‌شوند برای پاسخگویی به مسائل احساس تکلیف می‌کنند و زمینه هم‌فکری بیشتری را فراهم می‌کنند.

وی می‌افزاید: هیئت‌ها، بسیج و تشکل‌های دانشجویی فرصت مغتنمی برای ابهام‌زدایی، رفع شبهه و جهاد تبیین دارند؛ چراکه مجموعه‌های دانشگاهی مکرر تحت تعلیم و آموزش قرار می‌گیرند و از ظرفیت اساتید مشاور فرهنگ استفاده می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح می‌کند: امسال با وجود اینکه محرم در تابستان تلاقی پیدا کرده است، هیئت‌های دانشجویی باز رونق خود را دارد. البته از این فرصت استفاده کردیم و چند دوره ارزشمند را برگزار خواهیم کرد که تعداد قابل توجهی از دانشجویان در آن حضور خواهند داشت.

رونق هیئت‌های عزاداری دانشجویی در روزهای تعطیلی دانشگاه‌

وی می‌گوید: حضور مستمر دانشجویان در دانشگاه، هیئت‌های مذهبی و نشست‌های دینی آن‌ها را توانمند می‌کند که وظیفه خود را انجام دهند. نباید فراموش کنیم که رشد دانشجو منوط به حضور در دانشگاه نیست.

جعفری خاطرنشان می‌کند: دانشجویان ما با اساتید حوزه فرهنگ، دانشگاه، نهاد رهبری و بسیج اساتید هم‌راستا هستند؛ پس دانشگاه نیز تمایل دارد که آن‌ها را حمایت کند. گاهی برای دانشجویان دوره آموزشی، سفر زیارتی برگزار می‌کنیم؛ دانشجویان همان حلقه‌های میانی بین مسئولان و مردم هستند و فرصت خوبی برای انعکاس وظایف دارند.

هم‌افزایی هیئت‌های دانشجویی برای جهاد تبیین

یونس معتمدی، دبیر قرارگاه هیئت‌های دانشجویی استان اصفهان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: هیئت‌های دانشجویی در خصوص جهاد تبیین فعالیت دارند و این امر در جلسات هفتگی توسط سخنران در برنامه‌ها تبیین می‌شود. یکی از نکات مثبت هیئت‌ها برخورداری از رسانه‌های قوی است؛ به‌نحوی که برخی در این زمینه تولید محتوای مطلوب دارند.

وی می‌افزاید: وجود مخاطب عمومی‌تر هیئت‌ها نسبت به تشکل‌های دانشجویی نکته حائز اهمیتی است. پس در زمینه جهاد تبیین جایگاه ویژه‌تری دارند چون می‌توانند مخاطبان بیشتری با سلایق مختلف در جبهه‌های سیاسی مختلف را جذب و جهاد تبیین را برای آنان تفهیم کنند.

معتمدی خاطرنشان می‌کند: زمانی که دانشگاه تعطیل است تعدادی از دانشجویان خوابگاهی از بستر هیئت خارج شده به شهر خودشان بازگشته‌اند؛ اینجا هیئت‌ها دو برنامه را در پیش می‌گیرند، نخست اینکه برنامه‌های خود را حفظ و برای دانشجویان بومی برنامه برگزار می‌کنند در گام دوم از این بازه زمانی استفاده و در دوره‌های قرارگاه دانشجویی شرکت می‌کنند.

وی تصریح می‌کند: هیئت‌های دانشجویی از این بازه زمانی را برای تقویت استفاده و دوره‌هایی در زمینه‌های رسانه، تشکیلات، تقویت تشکل و جذب برگزار می‌کنند. فعالیت هیئت‌ها در تعطیلی دانشگاه متوقف نمی‌شوند بلکه به شکل دیگری به کار خود ادامه و حتی فعالیت خود را گسترش می‌دهند؛ سپس در بازگشایی دانشگاه قوی‌تر از قبل عمل خواهند کرد.

رونق هیئت‌های عزاداری دانشجویی در روزهای تعطیلی دانشگاه‌

معتمدی در خصوص رسالت قرارگاه هیئت‌های دانشجویی استان خاطرنشان می‌کند: قرارگاه دانشجویی برای انسجام هیئت‌ها تشکیل شده است تا زمینه آشنایی آن‌ها با یکدیگر را فراهم کنند و فعالیت‌های خود را به اشتراک بگذارند، در این صورت همدلی و همکاری هیئت‌ها افزایش پیدا می‌کند. در این راستا برنامه‌های خوبی برای کودکان کار، بدسرپرست و کم‌سرپرست برگزار کردیم. به طور مثال اساتیدی از هیئت‌های دانشجویی انتخاب و کلاس‌های آموزشی برای دانش‎‌آموزان بااستعدادی که در مناطق کم‌برخوردار حضور داشتند، برگزار کردیم.

وی ادامه می‌دهد: افزایش همکاری و همدلی از اهداف اصلی قرارگاه است. در این راستا با استفاده از دوره‌های توانمندسازی درصدد هستیم هیئت‌ها را در طول سال فعال نگه داریم و سطح آن‌ها را ارتقا دهیم.

معتمدی اضافه می‌کند: بنای هیئت این است که روی پای خود باشد؛ هیئت‌های دانشجویی بهترین تشکل‌های ما هستند. هیئت‌ها از همکاری معاونت‌های فرهنگی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه استفاده می‌کنند و از حمایت‌ها بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 675179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.