ضرورت توجه به مدارس عادی دولتی در پروژه مهر امسال

معاون آموزش و متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به پروژه مهر امسال و اهمیت توجه ویژه به مدارس عادی دولتی گفت: شیوه‌نامه اجرایی پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با شعار «مهر و مهرورزی نبوی» به نواحی و مناطق استان ارسال شد.

سیداحمدرضا بنی‌لوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مواردی که در پروژه مهر امسال با آن مواجه هستیم و به تمام مجموعه دخیل در پروژه مهر تأکید شده است توجه ویژه به مدارس عادی دولتی است، اظهار کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نگرش ویژه‌ای نظیر فضاسازی، تأمین تجهیزات و نیروی انسانی مطلوب متوجه مدارس عادی دولتی است.

وی درباره فرایند اجرای پروژه مهر در راستای بازگشایی مدارس افزود: شیوه‌نامه اجرایی پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با شعار «مهر و مهرورزی نبوی» به نواحی و مناطق استان ارسال شد.

معاون آموزش و متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه با آغاز سال تحصیلی در مهرماه، سالروز میلاد باسعادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) را خواهیم داشت، نام «مهر و مهرورزی نبوی» برای پروژه مهر امسال انتخاب شد.

وی با بیان اینکه کارگروه‌هایی که باید در استان تشکیل شوند و وظایف اجرای پروژه مهر به نواحی و مناطق استان ابلاغ شده است، تصریح کرد: کارگروه تعمیر، تجهیز و سازماندهی نیروی انسانی که در خصوص فضاهای آموزشی و نیروی انسانی است از کارگروه‌های این پروژه بوده و وظایف انجام برنامه‌های آن با معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع استان اصفهان است.

بنی‌لوحی گفت: کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع‌رسانی این پروژه، با توجه به لزوم تبیین پروژه مهر با اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان است.

وی اظهار کرد: کارگروهی تحت عنوان «فرهنگی، پرورشی و ارتقای دینی» را با توجه به نیازی که سال گذشته احساس کردیم در استان اصفهان تشکیل دادیم؛ این کارگروه سال‌های گذشته زیر مجموعه کارگروه دیگری بود که امسال به‌صورت مستقل ایجاد شد و مسئولیت آن بر عهده معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان است.

معاون آموزش و متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: کارگروه تأیید صلاحیت با مسئولیت حراست، کارگروه نظارت و ارزیابی با مسئولیت اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات که نظارت بر حسن انجام پروژه مهر در طول تابستان را عهده‌دار است و کارگروه سلامت و بهداشت که مسئولیت آن با معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از دیگر کارگروه‌های پروژه مهر امسال هستند.

وی افزود: آخرین کارگروه پروژه مهر هم کارگروه آموزش و سواد رسانه است که از مهم‌ترین کارگروه‌های تشکیل شده زیر نظر معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان فعالیت خواهد است.

بنی‌لوحی خاطرنشان کرد: موازی کارگروه‌های مطرح شده در نواحی و مناطق استان نیز کارگروه‌هایی تشکیل می‌شود تا پروژه مهر به نحو مطلوب و مورد انتظار در سراسر استان اجرا شود، پروژه مهر پیش از ارسال شیوه‌نامه در تابستان با فعالیت‌هایی نظیر ثبت‌نام کتب درسی و ساماندهی نیروی انسانی آغاز شده است.

کد خبر 675164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.