اجرای ۱۳ تئاتر خیابانی در اصفهان به مناسبت محرم و صفر

رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان از بازبینی ۲۵ تئاتر و پذیرش ۱۳ اثر در رویداد «دورعاشقان» به مناسبت محرم و صفر خبرداد که این آثار درمجموع ۱۹۵ اجرا در نقاط مختلف این شهر خواهند داشت.

علی دادفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بیان کرد: دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان، از یک ماه گذشته پیش برای برگزاری مجموعه‌ای از تئاترهای خیابانی با همکاری دفتر نمایش‌های آئینی شهرداری به مناسبت ماه محرم و سفر فراخوان داد.

اجرای ۱۲ تئاتر خیابانی در اصفهان به مناسبت محرم و صفر

وی افزود :۳۰ کارگردان با ۴۰ اثر در این فراخوان ثبت‌نام کردند و درنهایت، ۲۵ اثر بعد از تمرین آماده بازبینی شد.

رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان گفت: این آثار طی دو روز بازبینی شد و از ۲۵ اثر، ۱۳ اثر برای اجرا در محرم و صفر برگزیده شد که درمجموع ۱۹۵ اجرا در نقاط مختلف شهر خواهند داشت.

اجرای ۱۲ تئاتر خیابانی در اصفهان به مناسبت محرم و صفر

وی ادامه داد: سیروس همتی (بازیگر و نویسنده و کارگردان تئاتر و تلویزیون)، اصغر خلیلی (نویسنده و کارگردان تئاتر) و مهدی شهداد (از پیشکسوتان تئاتر اصفهان) به همراه میثم بکتاشیان (معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان)،منصور قربانی رئیس دفتر تخصصی هنرهای آئینی و سنتی شهرداری اصفهان، علی عطریان (رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان)، دادفر (رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان)، و حامد یوسفی از اساتید موسیقی اصفهان، بررسی آثار رسیده به این رویداد را بر عهده داشتند.

اجرای ۱۲ تئاتر خیابانی در اصفهان به مناسبت محرم و صفر

دادفر افزود: امسال یکی از باکیفیت‌ترین مجموعه اجراها ازلحاظ کیفی و کمی برگزار می‌شود و امید است بتوان در اشاعه فرهنگ عاشورا از طریق تئاتر موفق باشیم.

به گزارش ایمنا، نمایش «کفش‌ها حرف می‌زنند» به کارگردانی مریم دوستی، «طلوعی دوباره» به کارگردانی حسین نصر اصفهانی، «۲ قصه پرغصه» به کارگردانی پریسا کهکش‌پور، «دمام» به کارگردانی زهرا حیدری، «عشق‌باز» اثر ندا زمانی‌فر، «خون‌نامه» اثر پویان عطایی، «مسافر حرم» به کارگردانی علیرضا شمس، «گمشده» به کارگردانی نجمه محرابی، «میراث» اثر محمد رادمهر، «رویای بازی» اثر امید پاریاب، «رهرو عشق» کاری از ابوالفضل صادقی، «تو خودت یک واقعه‌ای» به کارگردانی مجتبی خلیلی و «خواب آرام» اثر دیگری از نصر اصفهانی، عنوان آثار راه یافته به رویداد دور عاشقان است.

کد خبر 675127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.