ضرورت تدبیر صحیح برای آحاد جامعه

استاد حوزه علمیه و فعال فرهنگی گفت: لازم است تدبیر درستی برای آحاد جامعه صورت گیرد، متأسفانه گاهی تدابیر درستی را مشاهده نمی‌کنیم؛ این در حالی است که برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برای بیان صحبت‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد داستانپور در مراسم عزاداری شب پنجم محرم هیئت باران اظهار کرد: لازم است تدبیر درستی برای آحاد جامعه صورت گیرد، متأسفانه گاهی تدابیر درستی را مشاهده نمی‌کنیم؛ این در حالی است که برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برای بیان صحبت‌ها نه توجیه آن‌ها است.

وی افزود: نمی‌توان با مسائل اجتماعی به صورت پنهانی برخورد کرد، باید به‌درستی در محافل حاضر شد و سپس از آن مسئله اجتماعی دفاع کرد؛ اگر جامعه مذهبی به درستی رفتارها را بشناسد و بداند در چه موقعیتی قرار داریم، با مشکل مواجه نخواهیم شد.

این استاد حوزه دانشگاه ادامه داد: جامعه مذهبی گاهی روی یک موضوع پافشاری می‌کند، این در حالی است که گاهی شاید مطرح کردن بعضی موضوعات درست نباشد؛ از این‌رو باید درک دستی از جامعه صورت گیرد.

وی گفت: کار فرهنگی تدبیر می‌خواهد و نمی‌توان اقدامات فرهنگی را بی‌برنامه پیش برد. مسائل اجتماعی و فرهنگی در حال حاضر در جامعه ما روی لبه تیغ ایستاده است، یعنی باید نسبت به این موضوعات بادقت و حساب‌شده برخورد کرد.

حجت‌الاسلام داستان‌پور اضافه کرد: نباید تنها به یک طیف جامعه نگاه کرد، بلکه باید طیف‌های مختلف جامعه را مورد توجه قرار دارد؛ از نوجوانان دهه ۶۰ تا ۹۰، تا بچه طلبه‌ای که عبا و عمامه به تن دارد، باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان اجتماع را درست کرد.

وی اظهار کرد: اینکه یک عده دیده شدند و عده‌ای دیگر دیده نشدند و صحبت‌های عده‌ای شنیده شد و صحبت‌های عده‌ای دیگر شنیده نشده است، به این دلیل است که برای عده‌ای نسخه داشتیم و عده‌ای دیگر را رها کردیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: نباید به‌گونه‌ای پیش رفت که عقیده‌هایی که به دلیل بعضیی جهت‌گیری‌ها ایجاد شده است، در مدارس و دانشگاه‌ها رواج پیدا کند.

وی گفت: تقابل جبهه حق و باطل در دنیای مدرن امروزی با سبک زندگی است، یکی از استراتژی‌های صهیونیست این است که به دین و آئین مردم کاری نداشته باشند، اما نسخه سبک زندگی برای افراد در نظر گیرد و آن زمان دین و آئین مردم را هم در دست می‌گیرند و همان‌گونه که می‌خواهند تغییر می‌دهند؛ از این‌رو سبک زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام داستان‌پور با اشاره به کلمه "آل" در زیارت عاشورا خاطرنشان کرد: آل در زیارت عاشورا به افرادی می‌گویند که مدل، روش و سبک زندگی یک جریان فکری در طول تاریخ را امتداد می‌دادند، افرادی هم که برای حضور یک اندیشه در طول تاریخ از طریق سبک زندگی بسترسازی می‌کنند، مصداق همین کلمه هستند؛ این در حالی است که ممحد به افرادی می‌گویند که زمینه‌ساز کاری هستند.

کد خبر 675116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.