از برگزاری روضه تخصصی نوجوانان تا کارآفرینی برای بچه‌های مسجد

مسئول روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی ۱۵ خرداد گفت: یکی از اقدامات این مجموعه در سال جاری این بود که مکانی جداگانه را برای روضه تخصصی نوجوانان یعنی از مقطع پیش‌دبستانی تا پایه هفتم در نظر گرفتیم تا هم خانواده‌ها و هم کودکان و نوجوانان از فضای هیئت نهایت استفاده را ببرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر سال ۱۳۹۶ در خصوص اهمیت کار فرهنگی فرمودند: «ما خلل و فُرج فرهنگی زیاد داریم؛ جاهایی که نفوذگاه دشمن است از لحاظ فرهنگی، بسیار است؛ این را، هم مجموعه‌های مسئول دولتی، هم مجموعه‌های گسترده عظیم مردمی موظفند که انجام بدهند. «آتش به اختیار» به معنی کار فرهنگی خودجوش و تمیز است؛ آنچه ما گفتیم معنایش این است که در تمام کشور، جوان‌ها و صاحبان اندیشه و فکر، صاحبان همت، خودشان با ابتکار خودشان، کار را -کارهای فرهنگی را- پیش ببرند، منافذ فرهنگی را بشناسند و در مقابل آن‌ها، کار انجام بدهند.»

اگر دیروز امام (ره) می‌گفتند که سربازان من در گهواره هستند، امروز رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند که دهه هشتادی‌ها انقلاب را به نقطه اصلی خودش خواهند رساند و در این روزها که دشمن با تمام توان و تلاش و با هر ابزاری که در دست دارد، دنبال است تا قشر نوجوان و جوان ایران اسلامی را در تور خود صید کند، عده‌ای از جوانان آتش به اختیار این مرز و بوم به فرمان فرمانده خود لبیک گفته و وقت و زندگی خود را صرف همان‌هایی کرده‌اند که قرار است انقلاب را به جایگاه اصلی خود برسانند.

از برگزاری روضه تخصصی نوجوان تا کارآفرینی برای بچه‌های مسجد

یکی از این گروه‌های آتش به اختیار «مجموعه فرهنگی ۱۵ خرداد» است. احمد رجایی، مسئول روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی ۱۵ خرداد با بیان اینکه این مجموعه فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ با هیئت دانش‌آموزی-دانشجویی حضرت زهرا (س) آغاز کرد، اظهار کرد: مؤسس اصلی این مجموعه شهیدان سید علی اصغر میریان، سید مهران حریرچیان، محمد علی مطیع و سید علی سیدالعسگری بودند.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی مجموعه شامل جلسات فرهنگی، هیئت و توجه به مراسم ملی و مذهبی است، همچنین به‌تازگی نیز رویکردمان به سمت کارآفرینی با اسم «کارجد» رفته است.

مسئول روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی ۱۵ خرداد با یادآوری اینکه «کارجد» به معنای کارآفرینی بچه‌های مسجد است، تصریح کرد: این طرح شامل مباحث توسعه فردی، کاریابی و مهارتی می‌شود تا در نهایت دانش‌آموزان به تولید، بازار فروش و پارک علم و فناوری نوجوانان برسند.

وی گفت: از زمان شروع فعالیت، این مجموعه نوجوان‌محور بوده است و در حال حاضر از دوره متوسطه اول جذب داریم که در ادامه دانش‌آموزان وارد هیئت و پس از ازدواج نیز وارد محفل دانشجویی حضرت زهرا (س) می‌شوند که جلسات آن دو هفته یک‌بار برگزار می‌شود.

رجایی با بیان اینکه روضه‌های محرم از جمله برنامه‌های ارزشمند و اصلی مجموعه است که تمام توان و انگیزه مجموعه را به خود مشغول می‌کند، خاطرنشان کرد: در زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، روضه‌هایمان را به فضای باز و مدرسه طاها منتقل کردیم، بعد از شیوع کرونا هم در همین فضا ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: اقدام دیگری که امسال آغاز شد این بود که مکانی جداگانه را برای روضه تخصصی نوجوانان یعنی از پیش‌دبستانی تا پایه هفتم در نظر گرفتیم تا هم خانواده‌ها و هم کودکان و نوجوانان از فضای هیئت نهایت استفاده را ببرند.

از برگزاری روضه تخصصی نوجوان تا کارآفرینی برای بچه‌های مسجد

مسئول روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی ۱۵ خرداد با اعلام اینکه در روضه نوجوان مباحثی از جمله کتابخوانی، پخش کلیپ و انیمیشن درباره عاشورا اجرای سرود، نمایشنامه‌ها و تئاترهای عاشورایی در دستور کار است، افزود: برای ما مهم است که هر کدام از کودکان و نوجوانان ضمن مقایسه شرایط فعلی با واقعه کربلا، وظیفه خود نسبت به جامعه و امام جامعه را بدانند همچنین بدانند تا میزان تاثیرشان بر خود و جامعه بیشتر شود که در طرح کارجد نیز به‌دنبال همین اهداف هستیم.

کد خبر 675103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.