انتقاد از بلاتکلیفی مسؤلان در مواجهه با بی‌حجابی

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در مسأله کشف حجاب آن‌طور که از مسؤلان و نخبگان انتظار می‌رفت عمل نکردند، شخصاً از مدیران سطح بالای کشور پرسیدم جمع‌بندی در خصوص حجاب چیست، پاسخی نداشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع شامگاه شنبه سی‌ویکم تیر ماه مصادف با شب پنجم محرم در هیئت یادگاران امام اصفهان با اشاره به دو دیدگاه متفاوت در خصوص نقد نظام اسلامی اظهار کرد: بالاترین کارکرد عقل تشخیص مصلحت است و باید همواره آن را در نظر گرفت، البته به این معنی نیست که به اسم مصلحت چشم را روی مفاسد بست.

وی با انتقاد از واکنش‌ها به اغتشاشات سال گذشته در بدنه مسؤلان افزود: در مسأله کشف حجاب آن‌طور که از مسؤلان و نخبگان انتظار می‌رفت عمل نکردند، شخصاً از مدیران سطح بالای کشور پرسیدم جمع‌بندی در خصوص حجاب چیست، پاسخی نداشتند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هشدارهایی که سال‌ها قبل در مورد رسیدگی به وضعیت حجاب داده می‌شد، گفت: بر اساس تئوری جعبه سیب، اگر یک سیب در یک صندوق خراب باشد مابقی را خراب می‌کند، بی‌حجابی سطحی است اما قدرت سرایت بالایی دارد.

وی پیرامون وظایف یک عضو جامعه اسلامی در شرایط فعلی عنوان کرد: اولین تکلیف، عامل به معروف بودن و دوری از منکر است، قدم دوم مجهز شدن به لوازم و مقدمات فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است، همانطور که وضو به واسطه مقدمه نماز بودن، واجب است، مقدمات امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هم برای همه واجب است.

مهدوی ارفع ادامه داد: بر اساس آیات قرآن مرحله بعد مراقبت از خانواده و اطرافیان است و در ادامه نسبت به جامعه مسؤلیت پیدا می‌کنیم؛ اگر دیدیم نمی‌توان جامعه را اصلاح کرد نباید خانواده را رها کنیم.

وی با غیرقابل قبول خواندن بسیاری از توجیه‌ها و محدودیت‌ها تصریح کرد: خداوند همسر فرعون را مثال می‌زند که یکی از چهار زن بزرگ تاریخ است در خانه کسی مثل فرعون از بدترین حاکمان تاریخ است، زندگی می‌کند.

این سخنران دینی با بیان اینکه «شبکه‌سازی» دستور قرآن است، گفت: شبکه فامیل‌ها و همسایه‌ها را سال‌ها قبل مطرح کردیم، اگر متدینین محور شده بودند و این اقدام فراگیر شده بود، امروز شاهد این نفرت میان گروه‌های مختلف نبودیم.

کد خبر 675101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.