آیا فردا ادارات و مراکز آموزشی اصفهان تعطیل است؟ + جزئیات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: فردا یکشنبه یکم مردادماه تمام ادارات و مراکز آموزشی استان اصفهان فعال است و تنها توصیه‌های انجام شده برای حضور پیدا نکردن بیماران قلبی، عروقی، تنفسی، خردسالان و سالمندان در محیط‌های باز اعلام می‌شود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تا پایان هفته شرایط گردوغبار را در استان اصفهان شاهد هستیم، اظهار کرد: با توجه به وزش باد، شعاع دید افزایش پیدا کرده، این در حالی است که طی روزهای گذشته کاهش دید داشتیم و اکنون شعاع دید افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز جلسه اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد، افزود: فعالیت بخش‌هایی که منجر به افزایش گردوغبار می‌شود، محدود و ممنوعیت‌هایی در این راستا اعلام می‌شود؛ همچنین در این جلسه مقرر شد محیط زیست نظارت‌های لازم بر صنایع آلاینده را انجام دهد تا گردوغبار کاهش پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: فعالیت واحدهای تولید گچ و آجر که نقش مؤثری در آلودگی هوا دارند، محدود خواهد شد؛ همچنین توصیه‌های بهداشتی توسط مرکز بهداشت اعلام می‌شود تا گروه‌های حساس و بیماری‌های قلبی و ریوی در فضای آزاد حضور پیدا نکنند.

وی با اشاره به اینکه امسال دو درجه نسبت به سال گذشته گرم‌تر است، ادامه داد: وزش تندباد باعث شده است که کانون‌های گردوغبار را از مناطق مختلف از جمله جنوب سمنان، مناطق شرق اردستان و تالاب گاوخونی به استان بیاورد، همچنین در مناطق شمال نیز کانون گردوغبار کویر قم فعال شده است، اما از آن جای که وزش باد و افزایش میدان دید را شاهد بودیم تصمیم بر تعطیلی گرفته نشده است.

شیشه‌فروش گفت: فردا _یکشنبه یکم مردادماه_ تمام ادارات و مراکز آموزشی استان اصفهان فعال است و تنها توصیه‌های انجام شده برای حضور پیدا نکردن بیماران قلبی عروقی، تنفسی، خردسالان و سالمندان در محیط‌های باز اعلام می‌شود، همچنین مراکز درمانی آمادگی لازم را خواهند داشت و معادن و صنایع آلاینده هوا به صورت موقت تعطیل خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی خودرو و عمل به توصیه‌های بهداشتی، ممنوعیت مسابقات و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، فعالیت‌هایی که تولید گردوغبار می‌کنند و ممنوعیت فعالیت‌های تولیدکننده گردوغبار از جمله مواردی بود که کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا نسبت به آن تاکید کردند.

کد خبر 675098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هیچکس IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    0 0
    خواهش مندم جلوی تردد خودروهاو موتور سیکلتهایی که روغن سوزی دارند رو بگیرید... امروز فقط تووی یک خیابان چندتاشونو دیدم روووی موتور بودم نفسم گرفت از آلودگی که این خودروهاتولید میکردن...