وضعیت بورس امروز/ افت شاخص با وجود بسته بودن نمادهای بزرگ

امروز شاخص در مجموع با وجود بسته بودند نمادهای بزرگ بازار همچون فولاد، فملی، خودرو، خساپا ۳۳ هزار واحد و معادل ۱۶ درصد ریزش کرد. احتمال اینکه بازار فردا نیز منفی باشد وجود دارد. شاید با بازگشایی نمادهای بزرگ بازار عدد ریزش بیشتری را شاهد باشیم، امیدواریم مجدد در خصوص فرمول تعیین شده بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پی خبر لغو کاهش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بسیاری از نمادهای بازار در روز چهارشنبه از صف خرید تا دامنه منفی سه الی چهار درصد کشیده شدند، روز چهارشنبه و پنجشنبه آخرین مهلت‌های ارسال گزارشات سه ماهه شرکت‌ها بود، برخی از شرکت‌ها شاهد بهبود عملکرد و رشد سودآوری بودند و برخی از شرکت‌ها نیز روند خوبی را سپری نکردند.

از جمله شرکت‌هایی که شاهد گزارشات نامطلوبی از آنها بودیم گروه پالایشی بود که دلیل آن نیز کاهش کرک اسپرد فرآورده‌های نفتی بود. پایدار بودن تأثیر نرخ منفی خوراک اثر منفی بر روی گروه محصولات پتروشیمی داشت که عمده نمادهای این گروه در صف فروش بودند و هم اکنون این فشار بر روی گروه پالایشی نیز افزود شد که از نمادهای شاخص این گروه پالایش نفت تهران بود که بیش از ۲۰۰ میلیون صف فروش را تجربه کرد و حتی تا دقایق پایانی نیز تغییری در آن رخ نداد. از همین حیث این اثر منفی به سایر گروه‌های بازار نیز سرایت کرد و نمادهای گروه‌های مختلف با فشار عرضه زیادی روبرو بودند.

شاخص در مجموع با وجود بسته بودند نمادهای بزرگ بازار همچون فولاد، فملی، خودرو، خساپا ۳۳ هزار واحد دیگر ریزش کرد و شاخص کل افت ۱.۶ درصدی را تجربه کرد، ارزش معاملات نیز وضعیت نامطلوبی را داشت که در سطح چهار هزار ۲۰۰ میلیارد تومان بود که برای جمع شدن وضعیت بازار بسیار ضعیف است.

در خصوص نمادهای خودرو و خساپا می‌توان گفت احتمال افزایش سرمایه این دو شرکت زودتر از پنج سال مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهند داد.

احتمال اینکه بازار فردا نیز منفی باشد وجود دارد. شاید با بازگشایی نمادهای بزرگ بازار عدد ریزش بیشتری را شاهد باشیم، امیدواریم مجدد در خصوص فرمول تعیین شده بازنگری شود.

کد خبر 675031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.