رکوردشکنی مصرف برق در راه است؟

مصرف برق روز گذشته در ساعات پیک، ۵.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری مصرف برق باز هم از ۷۱ هزارمگاوات عبور و رکورد دیگری را ثبت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس آمار منتشر شده از طرف شرکت مدیریت منابع برق ایران، مصرف برق روز گذشته _جمعه سی‌ام تیرماه ۱۴۰۲_ در ساعت ۲۰:۱۹، به ۶۲ هزار و ۹۶۸ مگاوات رسید. مصرف برق صنایع ۶۰۹۶ مگاوات و ذخیره نیروگاه‌های کشور ۷۷۲ مگاوات بوده است.

همچنین ساعت ۱۴:۱۵ روز گذشته پیک مصرف برق ۶۳ هزار و ۴۵۸ مگاوات بود، در صورتی که میزان مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته ۶۷ هزار و ۱۱۲ مگاوات بوده که بیانگر کاهش ۵.۴ درصدی است.

همچنین میزان مصرف برق در جمعه هفته گذشته ۶۱۶۳۹ مگاوات بوده که نشان می‌دهد جمعه این هفته با افزایش دو درصدی مواجه بودیم و این به دلیل گرم‌تر شدن هوا است.

ردیف تاریخ زمان نیاز مصرف برق در پیک نیاز مصرف برق در پیک (سال گذشته) ذخیره نیروگاه‌ها مصرف برق صنایع تولید نیروگاه‌های تجدید پذیر (مجموع ۲۴ ساعت) میانگین فرکانس
۱ ۱۴۰۲/۰۴/۳۰ ۲۰:۱۹ ۶۲۹۶۸ ۷۷۲ ۶,۰۹۶ ۷۵۷۶ ۴۹.۸۵
۲ ۱۴۰۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۱۵ ۶۳۴۵۸ ۶۷۱۱۲ ۵۵۶ ۵,۸۴۱ ۷۵۷۶ ۴۹.۸۵

مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق نیز با اشاره به افزایش دما در روزهای هفته گذشته گفته است که برای امروز پیش‌بینی ما این است که عدد ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات اوج تقاضای مصرفی برق باشد و همچنان هم‌وطنان به کاهش مصرف برق اقدام کنند تا از پاداش‌های صرفه‌جویی نیز بهره‌مند شوند. همراهی جمعی مردم موجب شده است انرژی تحویلی به بخش صنعت ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

وی توصیه کرده است که کولرهای گازی نیز روی ۲۴ و ۲۵ درجه تنظیم شود تا برق به خوبی در کشور منتشر شود. در مناطق گرمسیر نیز اگر ۳ یا ۴ کولر گازی روشن است، مشترکان با خاموش کردن یکی از آن‌ها پاداش‌هایی تا یک میلیون تومان نیز دریافت خواهند کرد.

وی گفته است که در مناطق عادی نیز قبض‌های رایگان یا بستانکار زیادی داشتیم و مردم با خاموش کردن لامپ‌های اضافی و قرار دادن کولر روی دور کند، می‌توانند از این نوع پاداش‌ها بهره‌مند شوند.

کد خبر 675020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.