اصپاک؛ سامانه‌ای جدید برای نصف‌جهانی زیباتر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان، فرایند، نحوه استفاده و طرح‌های تشویقی شهرداری برای استفاده از سامانه اصپاک را تشریح کرد.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره روش استفاده از اپلیکیشن اصپاک اظهار کرد: در حال حاضر شهروندان از این اپ در ایستگاه‌های ثابت پسماند استفاده می‌کنند و تست‌های آن در حال انجام است که امیدواریم از آغاز قراردادهای جدید که حداکثر تا پایان مردادماه بسته خواهد شد، به‌صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم زودتر از بهره‌برداری، تست منطقه‌ای اپ اصپاک را انجام دهیم، افزود: روش کار اپ اصپاک اینگونه است که شهروندان میزان پسماند خشک خود را ثبت می‌کنند و پیمانکار برای جمع‌آوری آن اقدام می‌کند و آن میزان در پسماند تحویل شده منزل ثبت می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه روزهای جمعه نیز پوسته میوه‌ها با ثبت درخواست در سامانه اصپاک تحویل گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: نخستین طرح تشویقی استفاده از اپ، این است که با تحویل ۲۵ کیلوگرم پسماند خشک، بیمه آتش‌سوزی با تعهد جبران تا ۱.۴ میلیارد تومان برای منزل در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در آینده طرح‌های متنوعی برای تشویق شهروندان به استفاده از اصپاک و تحویل پسماند خشک در نظر گرفته خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر برای شروع کار فقط بیمه آتش‌سوزی منزل در نظر گرفته شده است.

بقایی با بیان اینکه در حال حاضر باید با همکاری شهروندان اقدامات مثبتی انجام شود، تاکید کرد: تفکیک پسماندهای خشک باید بهتر انجام شود، البته گاهی پسماند تر نیز جای تفکیک دارد.

وی اضافه کرد: تفاله چای از پسماند تر قابل تفکیک است و در حال حاضر شهروندان می‌توانند این پسماند را تحویل دهند؛ این پسماند به‌دلیل خیس بودن، موجب تولید شیرابه و بوی تعفن می‌شود و می‌تواند در زمره پسماند خشک قرار گیرد.

کد خبر 675017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.