اصفهان می‌تواند الگوی استانی اقتصاد دانش‌بنیان باشد

رئیس معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گفت: اصفهان می‌تواند به عنوان برشی استانی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد مشایخ امروز _شنبه سی‌ویکم تیرماه_ در قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به سابقه علمی اصفهان همچنین مدیران این استان که هم‌اکنون در سطح ملی فعالیت می‌کنند و رتبه دوم این کلان‌شهر در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، توقعات بسیار زیادی نسبت به این استان وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم سیمای اقتصاد دانش‌بنیان اصفهان از وضعیتی که هم‌اکنون برخوردار است، درخشنده‌تر شود.

رئیس معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با بیان اینکه دو تلقی مطلوب از اقتصاد دانش‌بنیان وجود دارد، گفت: برخی اقتصاد دانش‌بنیان را به مفهوم اقتصادهای تک تلقی می‌کنند و میزان تولید محصولات با فناوری پیشرفته در کشور را از نتایج آن می‌دانند. البته این تلقی محدودی از اقتصاد دانش‌بنیان است.

مشایخ ادامه داد: تلقی دیگری که از اقتصاد دانش‌بنیان وجود دارد این است که دانش و فناوری را بیش از گذشته و در بخش‌های مختلف اقتصادی نفوذ دهیم. در این مفهوم از اقتصاد دانش‌بنیان فقط فعالان حوزه hi tech دخیل نیستند، بلکه فعالان بخش‌های سنتی اقتصاد نیز باید مخاطب برنامه‌ها قرار گیرند.

وی با بیان اینکه ستادهای توسعه فناوری‌، کشور را برای رسیدن به دانش‌های جدید توانمند می‌کند، گفت: در ستادهای توسعه اقتصادی دانش‌بنیان به دنبال این هستیم که در بخش‌هایی که دانش و امکان ساخت وجود دارد، بازار آن را نیز توسعه دهیم و اقتصاد دانش‌بنیان را از این روش گسترش دهیم.

رئیس معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با بیان اینکه که اصفهان می‌تواند به عنوان برشی استانی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند به عنوان الگوی مناسبی در سطح کشور باشد.

کد خبر 675007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.