جنوبی‌ها مراقب افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج باشند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی، اظهار کرد: در پی هشدار صادر شده، از اواخر وقت امروز تا روز دوشنبه دوم تیرماه، افزایش سرعت وزش باد تا محدوده ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج بین یک تا دو متر در سواحل و بیش از دو متر در فراسواحل پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور کلی دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس مناطق تحت تأثیر این سامانه خواهند بود، افزود: اثرات این سامانه روز دوشنبه دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل، از مخاطرات این سامانه خواهد بود.

وی ادامه داد: اجتناب از فعالیت‌های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک، نیمه سنگین و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل‌، به منظور کاهش و پیشگیری از مخاطرات سامانه مذکور توصیه می‌شود.

کد خبر 675005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.