اجرای ۳۵ پروژه مشارکتی در منطقه ۸ اصفهان / آغاز عملیات خاک‌برداری و ساخت مجتمع «میخک»

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه ۳۵ پروژه مشارکتی با برآورد ۶۲۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام داریم که در حال حاضر عملیات ساختمانی ۱۶ پروژه به پایان رسیده و در مراحل دریافت پایان کار و صدور سند است.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از سازوکارهایی که شهرداری اصفهان در راستای تحقق درآمد پایدار جهت خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و کاهش سهم تراکم‌فروشی در شهر از آن بهره می‌برد، اجرای پروژه‌های مشارکتی در سطح مناطق است.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های پروژه‌های مشارکتی به این صورت است که زمین و پروانه توسط شهرداری تأمین و ساخت و اجرا توسط سرمایه‌گذار انجام می‌شود، افزود: به نسبت سهمی که سرمایه‌گذار در پروژه مشارکت می‌کند از آن سهم بهره‌مند و به همان نسبت واحدها تقسیم می‌شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با بیان اینکه ارزش افزوده ناشی از ساخت جایگزین خام‌فروشی می‌شود و فقط به فروش زمین بسنده نمی‌کنیم، تصریح کرد: این روش محرک توسعه بافت در محلات و مناطقی می‌شود که ساخت‌وساز در آن رونق پیدا نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت‌وسازی که شهرداری انجام می‌دهد، سایر سرمایه‌گذاران و مالکان را برای ساخت‌وساز و توسعه بافت‌های بلاتکلیف و توسعه‌نیافته ترغیب می‌کند.

اجرای ۳۵ پروژه مشارکتی در منطقه ۸ اصفهان/ آغاز عملیات خاک‌برداری و ساخت مجتمع «میخک»

باقری با اشاره به اینکه منطقه هشت بیشترین تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری را بین مناطق پانزده‌گانه دارد، گفت: ۳۵ پروژه با برآورد ۶,۲۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام داریم که در حال حاضر عملیات ساختمانی ۱۶ پروژه به پایان رسیده و در مراحل دریافت پایان کار و صدور سند است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ پروژه در حال اجرا است و هشت پروژه در حال ارزیابی است که تا چند ماه آینده تعیین پیمانکار انجام می‌شود، ادامه داد: در بودجه درآمد سال جاری ۵۹ میلیارد ریال از میزان در آمد ۵۸۰ میلیارد تومانی را باید از طریق مشارکت‌ها جذب کنیم، هرچند پیش‌بینی می‌شود که به بیشتر از این مقدار برسیم.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز عملیات خاک‌برداری و ساختمانی پروژه مشارکتی مجتمع مسکونی میخک واقع در خانه‌‎اصفهان، میدان نوبهار، خیابان شهید عباس دوران با زیربنای ۳۸۸۰ متر مربع در چهار طبقه و ۲۰ واحد مسکونی گفت: ارزش کل سرمایه‌گذاری این پروژه در حال حاضر ۹۰۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال است.

کد خبر 674989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.