جایزه ۵۰۰ هزار دلاری رویداد مصطفی(ص) / حضور دانشمندان مطرح بین‌المللی در اصفهان

رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بیان اینکه جایزه رویداد ملی مصطفی ۵۰۰ هزار دلار است، گفت: با هوشمندی موجود در بدنه علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان استان اصفهان، امکان تأمین میلیون‌ها دلار ارزش‌افزوده برای کشور و استان اصفهان مهیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شقایق حق‌جوی امروز _شنبه سی‌ویکم تیرماه_ در قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان اصفهان اظهار کرد: بعد از اهانت به مقام رفیع پیامبر اکرم در جهان تصمیم بر این شد تا رویداد جایزه مصطفی (ص) به عنوان بنیادی که بیانگر بخش‌های صلح‌آمیز و دوستدار علم و فناوری در دین مبین اسلام باشد مطرح و اجرایی شد تا این تهدیدها به فرصت تبدیل شود.

وی افزود: این بنیاد در حوزه‌های مختلف برای دانشمندان جهان اسلام همواره برنامه داشته و یکی از برجسته‌ترین برنامه‌های این بنیاد که مورد توجه جهان قرار گرفته، جایزه مصطفی (ص) است که به نوبل اسلامی در جهان معروف است. به طور مثال دانشمندی که واکسن فایزر و مدرنا را کشف کرد، برنده جایزه مصطفی (ص) شد. دانشمندانی که در این جایزه حضور دارند کاندیدای جایزه نوبل هستند.

رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت: یکی از ابزارهای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حرکت ایران به سمت مرجعیت علمی که در نقشه جامع علمی کشور مطرح شده است، اعطای جایزه‌های علم و فناوری است.

حق‌جوی با اشاره به دلایل انتخاب اصفهان برای میزبانی از جایزه مصطفی (ص) اضافه کرد: درخشش علمی اصفهان در تمدن اسلامی با توجه به اینکه در چهارصد سال پیش پایتخت جهان اسلام بوده قابل اهمیت است. علاوه بر این بزرگانی چون شیخ‌بهایی در این شهر بوده‌اند که مشابه چنین شخصیتی در حوزه علم و فناوری تکرارنشدنی است. اصفهان، منشأ بسیاری از حرکت‌های علم و فناوری در کشور بوده است.

وی ادامه داد: میزبانی از این رویداد بین‌المللی منجر به درخشش برند اصفهان خواهد شد.

رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بیان اینکه فهم و بصیرت میزبانی و برگزاری از رویداد جایزه مصطفی (ص) در مجموعه استان وجود داشت، گفت: ربیع‌الاول امسال و در هفته وحدت، اصفهان شاهد برگزاری بزرگترین رویداد علمی‌و فناوری جهان اسلام خواهد بود.

حق‌جوی اضافه کرد: از حضرت امام خمینی (ره) آموختیم که هیچ جریانی در نظام اسلامی پابرجا نیست به جز اینکه جریان مردمی شود. بنابراین اگر بتوان ظرفیت مردم را پشت جریان علمی و فناوری کشور داشته باشیم می‌توان آن‌را پایدار و توسعه یافته خواهد بود.‌

جایزه ۵۰۰ هزار دلاری رویداد مصطفی (ص)

وی با بیان اینکه جایزه رویداد ملی مصطفی ۵۰۰ هزار دلار است، گفت: با هوشمندی موجود در بدنه علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان استان اصفهان همچنین با حضور نزدیک به ۱۰۰ دانشمند مطرح بین‌المللی، امکان تأمین میلیون‌ها دلار ارزش‌افزوده برای کشور و استان اصفهان مهیا می‌شود.

رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در معرض تحریم‌های ظالمانه هستیم، تنها نور امید ظرفیت دینی و مذهبی است که می‌تواند باعث گشایش مسیرهای بسیاری برای کشور باشد.

کد خبر 674987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.