کاهش اتلاف انرژی با پلتفرم  هوشمند شبکه‌های آب و برق در یوتلاند

پلتفرم جدید داده در یوتلاند دانمارک، امکان بهره‌برداری از شبکه‌های برق، گرمایش و آب را با کمترین اتلاف ممکن فراهم می‌کند و نحوه نگهداری از زیرساخت‌ها را بهبود می‌بخشد؛ این سرویس آگاهی مصرف‌کنندگان را در مورد الگوهای مصرف افزایش و بینش لازم در مورد چگونگی بهبود این الگوها را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌ها و فناوری در هوشمندسازی شهرها نقش چشمگیری ایفا می‌کنند و یکی از کاربردهای آن‌ها در زمینه بهره‌وری انرژی است. استفاده از پلتفرم‌های شبکه هوشمند به‌منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهکارهای شهر هوشمند است که به‌واسطه استفاده از داده‌ها و فناوری انجام می‌گیرد.

افزایش حجم داده‌های موجود در زمینه انرژی و تولید آن‌ها در زمان واقعی این امکان را ایجاد می‌کند که نه‌تنها صورتحساب‌های مشتریان را به‌طور دقیق محاسبه و برای آن‌ها ارسال کرد، بلکه از مزایای قابل‌توجهی مانند سقف مصرف انرژی و هدررفت آن، محل اتلاف منابع، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای نظیر کربن برای مقابله با آن و مواردی از این قبیل نیز آگاهی پیدا کرد.

به این ترتیب بعضی از کشورها به ایجاد سیستم‌های چند کاربردی هوشمند مشترک برای دستیابی به این داده‌ها اقدام کرده‌اند. سرمایه‌گذاری روی این سیستم‌ها نه‌تنها به‌معنای صرفه‌جویی قابل‌توجه برای ارائه‌دهندگان و کاربران انرژی است، بلکه انعطاف‌پذیری آن‌ها امکان برقراری همکاری میان شرکت‌های کوچک توزیع آب و برق را با یکدیگر فراهم می‌آورد.

کاهش اتلاف انرژی با پلتفرم  هوشمند شبکه‌های آب و برق در یوتلاند

پلتفرم شبکه هوشمند جامع، سیستمی برای به‌دست آوردن اطلاعات دقیق و مدیریت داده‌های مصرف مشترک است که با وجود کنتورهای برق تک‌فاز و سه‌فاز، کنتورهای هوشمند آب، متریک‌های حرارتی، قرارداد خدمات، پشتیبانی و عملیات، فناوری‌های هوشمند خواندن از راه دور، نظارت هوشمند بر نشت برای بررسی آسان عملکرد جمع‌آوری داده‌ها و تعیین اجزا و بخش‌های نیازمند تعمیر و نگهداری در شبکه فعالیت می‌کند.

پلتفرم هوشمند در وهله اول دربردارنده مزایای مالی است و توسعه آن با اضافه شدن راهکارهای چند کاربردی مزایای گسترده‌تری به آن می‌افزاید. یوتلاند دانمارک یکی از پیشگامان ایجاد پلتفرم داده مشترک است. در این شهر ۹ شرکت مستقل برق، گرما و آب به‌منظور ایجاد چنین پلتفرمی با یکدیگر یکپارچه شده‌اند که به تکنسین‌ها اجازه می‌دهد از داده‌های بزرگ برای بهینه‌سازی عملیات و نگهداری زیرساخت‌ها استفاده کنند.

پلتفرم جدید داده در یوتلاند، امکان بهره‌برداری از شبکه‌های برق، گرمایش و آب را با کمترین اتلاف ممکن فراهم می‌کند و نحوه نگهداری از زیرساخت‌ها را بهبود می‌بخشد. از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این راهکار نیز ارائه داده‌ها برای همه انواع مصرف در یک پلتفرم واحد حتی در صورت تأمین آب، گرمایش و برق توسط شرکت‌های مختلف است. این سرویس آگاهی مصرف‌کنندگان را در مورد الگوهای مصرف آن‌ها افزایش و بینشی در مورد چگونگی بهبود این الگوها به آن‌ها ارائه می‌دهد.

کد خبر 674974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.