مصداق انسان کامل در زمان کنونی، امام زمان (عج) است

یک استاد حوزه علمیه و فعال فرهنگی گفت: فرمول رسیدن به برکت در تمام ابعاد زندگی، «ارتباط معرفتی، عملی و عشقی با انسان کامل» و مصداق انسان کامل در زمان کنونی، امام زمان (عج) است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد داستانپور در مراسم عزاداری شب چهارم محرم هیئت باران اظهار کرد: زندگی ابعاد و زوایای متفاوتی دارد. برکت عمر در صله‌رحم و احترام به پدر و مادر و برکت علم در احترام به استاد، استمرار در یادگیری و برکت زیبایی در عفت و پاکدامنی است، اما تمام ابعاد زندگی موارد ذکر شده نیست و برکت بسیاری از ابعاد، فرمول شناخته‌شده‌ای ندارد.

وی افزود: خواست خدا برای عزیز کردن هر فردی، حکمت است، او بی‌حکمت اقدامی انجام نمی‌دهد و افراد باید به حکمت خداوند پی ببرند. ممکن است افراد در لحظه متوجه حکمت خداوند در چالش‌های زندگی نشوند، اما در آخر و در زمان دیگری متوجه آن خواهند شد.

این استاد حوزه علمیه و فعال فرهنگی تصریح کرد: فرمول رسیدن به برکت در تمام ابعاد زندگی، «ارتباط معرفتی، عملی و عشقی با انسان کامل» و مصداق انسان کامل در زمان کنونی، امام زمان (عج) است.

وی ادامه داد: ارتباط معرفتی و عملی با انسان کامل از طریق دریچه انتظار برای ظهور امام زمان (عج) حاصل می‌شود. توصیه می‌شود افراد به خصوص قشر جوان زندگی با امام زمان (عج) و انتظار برای ایشان را در ابعاد مختلف زندگی خود جای دهند و برای ظهور ایشان اقداماتی از جمله خواندن دعای عهد، فرج یا سلامتی امام زمان (عج) را در دستور کار قرار دهند.

حجت‌الاسلام داستانپور با بیان اینکه حداقل زمان نتیجه گرفتن از یک کار خیر استمرار آن به مدت یک سال است، گفت: طبق روایت‌ها، امام زمان (عج) جوانی خوش قد و بالا، نورانی، با محبت، مهربان، با هیبت و جذاب است و با سخن گفتن او، حتی پرندگان آسمان میخ‌کوب می‌شوند و به سخنانش گوش فرامی‌دهند.

وی اضافه کرد: با توصیفاتی که از امام زمان (عج) وجود دارد، امکان دل بستن به ایشان وجود دارد و افراد می‌توانند ایشان را طبق ذهنیات خود تصور کنند. دل افراد، سرمایه‌ای است که خداوند به آن‌ها عطا کرده و باید خرج فردی شود که لیاقت آن را داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه و فعال فرهنگی با بیان اینکه هیچ فردی ارزشمندتر از وجود نازنین امام عصر (عج) نیست، خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد در مسیر ایشان قدم بردارند و دل به او ببندد، در تمام ابعاد زندگی حتی نفس کشیدن خود، شاهد برکت خواهند بود.

کد خبر 674895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.