باید در تقوی استقامت کرد تا به «حُسن» رسید

یک کارشناس دینی با بیان اینکه باید در تقوی استقامت کرد تا به «حُسن» رسید، گفت: خداوند انسان را زمانی که لایق است به بهشت یا جهنم می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد شریفیان امروز _جمعه سی‌ام تیرماه_ در هیئت رزمندگان اسلام اظهار کرد: عده‌ای در جنگ احد می‌گفتند کار از دست رسول خداوند که هیچ، بلکه از دست خداوند در رفته است، در حالی که هیچ وقت این‌گونه نبوده است و نه کار از دست خداوند در می‌رود و نه پروردگار رسول خود را تنها می‌گذارد.

وی افزود: در قرآن وقتی می‌خواهد منافق در جنگ احد را توضیح دهد اشاره می‌کند که کسانی که چسبیده به دیوار کفر بودند.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: البته قرآن منافقان را به چندین مورد دسته‌بندی می‌کند که مواردی همچون کسانی که در جنگ حاضر نشدند و کسانی که پس از نرفتن به جنگ خود را ملامت کردند، تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در تقوی استقامت کرد تا به «حُسن» رسید و مانند کسانی که در جنگ احد حاضر شدند اما فرار کردند نبود، افزود: خداوند انسان را زمانی که لایق است به بهشت یا جهنم می‌برد.

شریفیان تصریح کرد: ۱۸ هزار امضا برای حرکت امام حسین (ع) به سمت کوفه آمد، اما چند نفر در آخر ماندند؟ خداوند افراد طیب و خبیث را از یکدیگر جدا می‌کند.

وی افزود: برخی از افراد در جنگ احد می‌گفتند اگر ما حق هستیم چرا باید کشته بدهیم، اگر ما حق هستیم دشمن نباید به ما آسیب بزند در حالی که مرگ دست خدا است و کسی که قرار است کشته شود در خانه هم کشته می‌شود.

کد خبر 674885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.