ادارات استان مرکزی فردا شنبه ۳۱ تیرماه تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: با تصویب کارگروه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گردوغبار استان فردا سی و یکم تیرماه ادارات و مراکز آموزشی استان به جز مراکز امدادی، درمانی و نوبت کاری تعطیل شد.

به گزارش ایمنا، امید محترمی اظهار کرد: با تصویب کارگروه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گردوغبار استان فردا سی و یکم تیرماه ادارات و مراکز آموزشی استان به جز مراکز امدادی، درمانی و نوبت کاری تعطیل شد.

وی افزود: دستورالعمل ممنوعیت و محدودیت‌های مکانی و زمانی و نوعی تا پایان شرایط گرد و غبار ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: براین اساس هلال احمر و اورژانس در سراسر استان با هماهنگی صورت گرفته باید در میادین پرتردد حضور داشته باشند و بنرهای اطلاع‌رسانی به مردم روی آمبولانس‌ها نصب شود.

محترمی اضافه کرد: ممنوعیت مسابقات ورزشی و فعالیت ورزشی در فضاهای باز، ممنوعیت فعالیت‌های عمرانی تولید کننده گرد و غبار، توصیه به محدودیت استفاده افراد از وسایل تک سرنشین، توصیه به خود مراقبتی شهروندان توسط علوم پزشکی، توصیه بر کاهش حضور بیماران قلبی عروقی؛ تنفسی؛ خردسالان؛ سالمندان؛ خانم‌های باردار؛ جانبازان شیمیایی در محیط‌های باز و غیر سرپوشیده، آمادگی اورژانس و مراکز درمانی سراسر استان، جلوگیری از حمل و نقل وسایلی که آلودگی مشهود دارند، تعطیلی موقت معادن و صنایع آلوده کننده هوا (مطابق فهرستی که محیط زیست اعلام می‌کند) از موارد عنوان شده است.

وی با بیان اینکه ممنوعیت مصرف سوخت مایع در همه صنایع از جمله نیروگاه اعمال می‌شود، تصریح کرد: تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و عمل به توصیه‌های بهداشت و درمان توسط دستگاه‌های مسئول پیگیری و اجرا می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی‌ گفت: مردم استان در مصرف برق و استفاده از سیستم‌های سرمایشی صرفه جویی لازم را داشته باشند و مدیران ادارات و بانک ملزم به قطع کامل سیستم‌های سرمایشی هستند.

وی افزود: بر اساس توافق با کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، شعب منتخب طبق اعلام کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و بیمه‌ها در این روز به صورت کشیک دایر هستند.

کد خبر 674881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.