گذرنامه زیارتی به صورت ۵ ساله و برای کشور عراق صادر می‌شود

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه پروانه گذر زیارتی به صورت پنج‌ساله صادر می‌شود، گفت: در حال حاضر طبق توافقی که انجام شده است گذر زیارتی برای عتبات عالیات کشور عراق صادر می‌شود.

سرهنگ نعمت‌الله طاهرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مدت زمان صدور گذرنامه زیارتی به زائران عتبات عالیات اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد ارائه پروانه گذر زیارتی کمتر از یک هفته به زائران تحویل داده شود.

وی افزود: ارائه و درخواست پروانه گذر زیارتی در بستر اینترنت و از طریق برنامه کاربردی «پلیس من» ارائه و ارسال می‌شود، بنابراین هیچ‌کس در صف انتظار صدور این گذرنامه قرار ندارد و در اسرع وقت به تمام درخواست‌ها رسیدگی می‌شود.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به هزینه صدور پاسپورت زیارتی تصریح کرد: هزینه صدور پروانه گذر زیارتی ۵۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: برای درخواست پروانه گذر زیارتی، شهروندان باید از طریق برنامه کاربردی پلیس من در بستر اینترنت اقدام به ثبت‌نام و ارسال مدارک خود کنند تا نسبت به صدور گذرنامه زیارتی آنها اقدام شود.

طاهرپور با بیان اینکه پروانه گذر زیارتی به صورت پنج‌ساله صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طبق توافقی که انجام شده گذر زیارتی برای عتبات عالیات کشور عراق صادر می‌شود؛ این گذرنامه مانند گذرنامه رسمی دارای اعتبار بوده و زائران باید از آن مراقبت کنند؛ همچنین قوانینی که برای گذرنامه‌های رسمی وجود دارد، برای این پروانه گذر زیارتی نیز صدق می‌کند.

کد خبر 674879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیلو IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    3 1
    سلام وقت بخیر یعنی به جز ماه محرم و صفر در بقیه ماه های سال هم میشه با این گذرنامه کربلا رفت؟