تعویق در اجرای عملیات حفاری‌های غیراضطراری در ایام محرم

شهردار قزوین گفت: به تمام دستگاه‌های حفار ابلاغ شده است تا در ایام محرم، تمام برنامه‌های عمرانی که لازمه آن حفاری معابر است، به استثنای حفاری‌های اضطراری را به تعویق بیندازند تا در ایام سوگواری برای حرکت دسته‌های عزاداری مشکلی پیش نیاید.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از عملیات جدول‌گذاری بلوار پیامبر اعظم (ص) قزوین خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تعریض بلوار پیامبر اعظم (ص) در ضلع غربی، حدفاصل میدان قدس به بیمارستان پاستور، اجرای عملیات خاک‌برداری در این معبر به اتمام رسیده و بسترسازی انجام شده است.

وی افزود: عملیات بسترسازی، زیرسازی و جدول‌گذاری در حال انجام است و تا چند روز آینده به اتمام خواهد رسید، پس از آن عملیات در بالادست با هدف بتن‌ریزی و روکش آسفالت به منظور تسهیل در عبور و مرور خودروها و رفاه حال شهروندان اجرا خواهد شد.

شهردار قزوین از نصب برچسب عفاف و حجاب روی اتوبوس‌های شهر قزوین با هدف توسعه فرهنگ عفاف و حجاب خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای استمرار اجرای طرح عفاف و حجاب انجام شده است.

صباغی با بیان اینکه عملیات خاکبرداری مسیر اتصال بلوار آیت‌الله ابوترابی به تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع) کامل شده و خاک‌برداری رمپ اتصال به زیرگذر ابوترابی نیز به پایان رسیده است، اضافه کرد: بر اساس این گزارش، تثبیت بستر در مسیر پروژه به طول ۱۳۰۰ متر و عرض ۳۰ متر انجام شده است.

وی ادامه داد: پخش و کوبیدن لایه قلوه و مصالح راکفیل در دست اجرا است و نصب لوله‌ها و کالورت‌های انتقال آب، مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

شهردار قزوین تصریح کرد: بتن‌ریزی فونداسیون رمپ تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع)، ۱۱ قطعه از دیوار این رمپ و آرماتوربندی دال روی کالورت بلوار جمهوری اسلامی (باکس بتنی به منظور انتقال آب به باغستان سنتی) و بخش‌های دیگر عملیات اجرایی این پروژه در حال انجام است.

صباغی با بیان اینکه عملیات ترمیم و نصب مجدد دریچه‌های فلزی در سطح شهر ادامه دارد، گفت: در این نوبت دریچه‌های فلزی در ناحیه منفصل شهری چوبیندر و خیرآباد به منظور جلوگیری از بروز خسارت و تسهیل در تردد شهروندان ترمیم و نصب مجدد شد.

وی با بیان اینکه حفاری‌های سطح شهر قزوین در ایام سوگواری ماه محرم تعطیل می‌شود، افزود: با توجه به آغاز ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، تمام حفاری‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان در معابر منتهی به معابر اصلی شهر تعطیل است.

شهردار قزوین اظهار کرد: به تمام دستگاه‌های حفار ابلاغ شده است تا در ایام محرم به استثنای حفاری‌های اضطراری، تمام برنامه‌های عمرانی که لازمه آن حفاری معابر است را به تعویق بیندازند تا در ایام سوگواری برای حرکت دسته‌های عزاداری خللی وارد نشود.

کد خبر 674872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.