"سیستا" راهکار نجات از گرما در اسپانیا و آلمان

رئیس انجمن فدرال پزشکان ادارات بهداشت عمومی آلمان (BVOeGD) گفته است که با افزایش دما، مردم باید از سنت جنوب اروپا موسوم به سیستا الگوبرداری کنند؛ سیستا یک اصطلاح اسپانیایی است که به استراحت در گرم‌ترین قسمت روز برای چرت زدن یا سایر انواع استراحت اشاره دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بالاترین دمای آلمان در سال جاری، تاکنون ۳۸.۸ درجه سانتیگراد، در روز شنبه در بایرن ثبت شده است. دمای بالای تابستان امسال به اندازه‌ای بود که رئیس انجمن فدرال پزشکان ادارات بهداشت عمومی آلمان را بر آن داشت تا به مسئولان کشوری پیشنهاد کند در عادات کاری شهروندان در طول موج گرما تجدید نظر کنند.

این سازمان همچنین خواستار پوشیدن لباس‌های کم‌تر و روشن‌تر در سازمان‌هایی شد که قوانین لباس مشخصی دارند. علامه بر این، سنت سیستا نیز یکی از راهکارهایی است که به‌تازگی توسط انجمن فدرال پزشکان ادارات بهداشت عمومی آلمان مطرح شده است تا از میزان خستگی ناشی از گرما بین شهروندان کاسته شود. آلمان هیچ سنتی از نوع استراحت‌های طولانی بعد از ظهر که برای مثال در اسپانیا رایج است، ندارد.

"سیستا" راهکار نجات از گرما در اسپانیا و آلمان

وزیر بهداشت این کشور روز سه‌شنبه به این پیشنهاد واکنش مثبت نشان داد اما گفت که شرکت‌ها و کارمندان باید تصمیم بگیرند که آیا آن را قبول کنند یا خیر.

کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت، در توییتی نوشت که «سیستا در گرما مطمئناً پیشنهاد بدی نیست اما نشان داد که دولت قصد ندارد در این موضوع دخالت کند. کارفرمایان و کارمندان باید خودشان در این مورد مذاکره کنند. قطعاً از نظر پزشکی برای بسیاری از مشاغل منطقی است.»

کد خبر 674839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.