اهانت به قرآن اهانت به همه جهان اسلام است

امام جمعه کرمانشاه گفت : اهانت به قرآن اهانت به همه جهان اسلام است و دشمن متوجه باشد که این اتفاق باعث اتحاد و یکپارچگی بیشتر بین مسلمانان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های امروز نماز جمعه کرمانشاه اظهار کرد: آمریکا عامل اصلی و پشت پرده قرآن سوزی در کشور سوئد است و هر چند سال یک بار آمریکای جنایتکار با راه اندازی توطئه‌های اینچنینی قصد ضربه زدن به اسلام و مسلمین را دارد ولی باید بداند مسلمانان هرگز و تحت هر شرایطی دست از اعتقادات خود خصوصاً و به ویژه از قرآن بر نمی‌دارند.

وی افزود: همانطور که همگان می‌دانیم و ثابت شده است کشورهای اروپایی دست پرورده و نوکر آمریکا هستند و هر آنچه از طرف آمریکا دیکته شود انجام می‌دهند و البته کشورهای اروپایی خصوصاً سوئد باید بدانند و به این نکته واقف باشند که اگر قصد داشته باشند با این اقدامات سخیف ما و جهان اسلام را بازی بدهند ما نیز با دنیای آنها بازی خواهیم کرد.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: مسلمانان هیچگاه و هرگز با اسلام و اعتقادات خود معامله نخواهند کرد و سکوت مدعیان حقوق بشر در موضوع اهانت به قرآن کریم بار دیگر ادعاهای واهی آنها را به جهانیان ثابت کرد.

آیت الله علما اضافه کرد: اهانت به قرآن اهانت به همه جهان اسلام است و دشمن متوجه باشد که این اتفاق باعث اتحاد و یکپارچگی بیشتر بین مسلمانان خواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به پنجم مردادماه سالروز برپایی اولین نماز جمعه به امامت مرحوم آیت الله طالقانی تصریح کرد: این آئین عبادی، سیاسی بسیار مهم است و نماد همدلی، وحدت، تأمین کننده نیاز جامعه و زمینه ساز گفتمان و بصیرت بخشی است که مانع از توطئه‌های بدخواهان و دشمنان نظام گردیده است و برگزاری آن در ایران اسلامی امری بی نظیر است.

وی گفت: نماز جمعه در دوران هشت سال دفاع مقدس مقدرات جنگ را حتی تعیین و بعضاً عوض می‌کرد و برپایی این مراسم عبادی، سیاسی همواره نشانه اقتدار و عظمت نظام مقدس اسلامی بوده است و موجب تبیین خط و مشی سیاسی، تشویق مردم به مشارکت سیاسی افزایش انسجام اجتماعی و ملی، ارتقا آگاهی‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کشور بوده است

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: نماز جمعه یک آئین و مناسک ساده عبادی نیست بلکه یک جریان بزرگ و اقامه آن موجبات همدلی و اتحاد مسلمانان را در پی دارد.

آیت الله علما در بخشی دیگر از خطبه‌ها، اضافه کرد: اساس قیام امام حسین (ع) در عاشورا احیای امر به معروف و بصیرت است و محوری‌ترین حرکت نهضت سیدالشهدا امر به معروف و نهی از منکر بود که احیای این فریضه واجب باید اساس حرکت جامعه اسلامی قرار بگیرد که بهترین راه نجات و سعادت جامعه می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید با زبان خوش انجام شود و همه جوانان، فرزندان خود ما هستند و بنابراین باید در کنار جوانان حضور یابیم و سخنان و خواسته آنها را گوش دهیم و در مورد واقعه کربلا و هدف امام حسین (ع) باید تفکر کنیم و یکی از مهمترین دلایل حادثه کربلا و عاشورا برپاداشتن امر به معروف و نهی از منکر بود و بدانیم این فریضه الهی مختص به یک طیف یا قشر خاص نیست و عموم جامعه باید نسبت به اجرای این فریضه الهی به تکلیف خود عمل کنند.

کد خبر 674831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.