تشکیل پرونده قضایی و آغاز تحقیقات فنی در پی فوت کودک سه ماهه در بیمارستان ابوذر

دادستان مرکز خوزستان با بیان اینکه موضوع مرگ نوزاد سه ماهه اهوازی در بیمارستان ابوذر اهواز در دست بررسی است، گفت: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده و اقدامات تحقیقاتی آغاز شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، صادق جعفری چگنی اظهار کرد: کودک سه ماهه‌ای که به دلیل بیماری قلبی از بیمارستان ابوذر به بیمارستان گلستان اعزام و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، پس از بازگشت به بخش ICU بیمارستان ابوذر فوت کرد.

وی با بیان اینکه آمبولانس حامل کودک در میان راه خاموش و کودک با تأخیر به بیمارستان ابوذر رسید، افزود: با توجه به شکایت خانواده این کودک از اورژانس پیش‌بیمارستانی اهواز، پرونده قضائی در این خصوص تشکیل شد.

دادستان مرکز استان خوزستان گفت: جسد این کودک برای معاینه به پزشکی قانونی انتقال داده شد و پس از انجام معاینات، علت مرگ، بیماری قلبی اعلام شد که با توجه به درخواست خانواده متوفی، جواز دفن صادر شد.

وی ادامه داد: پرونده بالینی بیمار از بیمارستان اخذ و برای بررسی بیشتر عملکرد پزشکان معالج به نظام پزشکی استان ارجاع داده شد.

جعفری چگنی با اشاره به اینکه علت‌ یابی توقف خودروی آمبولانس نیز به کارشناس ارجاع شد، افزود: با تشخیص علت فنی توقف آمبولانس، با قصور یا ترک فعل عوامل مرتبط با موضوع برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش ایمنا، طبق اعلام اورژانس خوزستان، یک نوزاد سه‌ماهه روز سه‌شنبه در بیمارستان گلستان اهواز به دلیل مشکل قلبی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و سپس برای ادامه درمان به بیمارستان مبدا (ابوذر) منتقل می‌شود.

یک آمبولانس از سیستم بین‌بیمارستانی ساعت ۱۱:۰۲ بیمار را از بیمارستان گلستان تحویل گرفته و به سمت بیمارستان ابوذر حرکت می‌کند، اما در طول مسیر با نقص فنی مواجه شده و آمبولانس کمکی بیمار را در ساعت ۱۱:۴۴ دقیقه به بیمارستان ابوذر انتقال می‌دهد، اما نوزاد در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه فوت می‌کند.

کد خبر 674809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.