واگذاری زمین جنب بیمارستان شهدای لنجان چالش‌های حقوقی دارد

شهردار زرین‌شهر گفت: در مدت گذشته هیچ یک از این پیشنهادات ارائه شده به مرحله اجرا نرسیده است تا شهرداری بتواند با تکیه بر قانون اقدامات لازم را برای اجرایی شدن واگذاری زمین (جنب بیمارستان شهدای لنجان) به دانشگاه علوم پزشکی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی احمدی امروز _جمعه سی‌ام تیرماه_ در جمع شهروندان زرین‌شهر اظهار کرد: امروز سوالات بسیاری در خصوص احداث بزرگترین بیمارستان جنوب غرب استان اصفهان در زرین‌شهر و چرایی واگذار نشدن زمین مدنظر در ذهن شهروندان خطه طلایی ایران و دیگر شهرهای شهرستان لنجان مطرح است.

وی افزود: در برخی مواقع شاهد هستیم که در محافل و برنامه‌های مختلف به‌گونه‌ای مباحث مطرح می‌شود که شهرداری و اعضا شورای اسلامی شهر مخالف اجرای این طرح بوده و بر همین اساس با واگذاری زمین (جنب بیمارستان شهدای لنجان) موافقت نکرده و اجرای این پروژه با تأخیر مواجه شده است.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه عملکرد مسئولان در دوره‌های مختلف همواره مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: واگذاری زمین (جنب بیمارستان شهدای لنجان) به لحاظ حقوقی با چالش‌های مختلف قانونی مواجه است و مدیریت شهری نمی‌تواند قبل از حل اینگونه مباحث زمین را به نهادی دیگر واگذار کند، چراکه زمین‌های موجود در شهر جز اموال شهر و شهروندان هستند و مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند در این خصوص تصمیمی اتخاذ کند.

وی ادامه داد: از زمان طرح موضوع توسعه بیمارستان شهدای لنجان مدیریت شهری زرین‌شهر با تشکیل جلسات متعدد در مسیر حل چالش تأمین زمین مورد نیاز این پروژه حرکت کرد به‌گونه‌ای که یکی از مصوبات سفر استاندار اصفهان به خطه طلایی ایران به این مهم اختصاص پیدا کرد.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: بر اساس مصوبات سفر استاندار مقرر شد به صورت همزمان تحویل املاک و تغییر کاربری صورت پذیرد، سپس دانشگاه علوم پزشکی نسبت به ارائه نقشه‌ها و پس از تأیید توسط شهرداری با صدور پروانه ساختمانی عملیات اجرایی را آغاز کند، اما تا به امروز در خصوص زمین معوض که باید به صورت همزمان با این مهم انجام می‌گرفت، اقدام مؤثر و عملیاتی صورت نپذیرفته است.

وی با اشاره به اولویت‌بندی زمین معوض (جنب بیمارستان شهدای لنجان)، خاطرنشان کرد: اولویت نخست، زمین متعلق به اداره برق (جنب شهرداری) با کاربری مناسب شهر بود که با حضور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به همراه نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در زرین‌شهر در نوروز سال گذشته قول مساعد واگذاری زمین مذکور پس از طی مراحل قانونی به شهرداری داده شد، اما در صحبت اخیر از سوی راه‌وشهرسازی اعلام شد که امکان واگذاری وجود ندارد و این گزینه منتفی است.

شهردار زرین‌شهر گفت: بر اساس مصوبات سفر و در خصوص اولویت دوم معوض زمین شهرداری مقرر شد، در صورتی که حکم فسخ قرارداد واگذاری زمین به دانشگاه علمی کاربردی صورت پذیرد، با تهیه طرح بر اساس شرایط و مقررات راه و شهرسازی با کاربری مرتبط شهری این زمین به شهرداری زرین‌شهر واگذار شود و این موضوع هم دستخوش پیگیری قضائی جهت فسخ قرارداد است.

وی افزود: درنهایت مقرر شد در صورت عدم امکان اجرایی شدن اولویت‌های ذکر شده شهرداری زرین‌شهر و دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به توافق برای جابه‌جایی محل پارکینگ از شمال بیمارستان و استقرار آن در جنوب سایت اقدام کنند و این پیشنهاد مکرر و مکتوب از سوی شهرداری اعلام شده و درصورتی‌که مسئولان مربوطه در اسرع وقت موضوع را اجرایی کنند، مسئله فوق حل خواهد شد.

اسماعیلی احمدی تصریح کرد: در مدت گذشته هیچ‌یک از این پیشنهادات ارائه شده به مرحله اجرا نرسیده است تا شهرداری بتواند با تکیه بر قانون اقدامات لازم را برای اجرایی شدن واگذاری زمین (جنب بیمارستان شهدای لنجان) به دانشگاه علوم پزشکی انجام دهد.

شهردار زرین‌شهر خاطر نشان کرد: با توجه به رویکرد تعاملی مدیریت شهری برای حل مشکل ذکر شده، طی نشستی با حضور نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و شورای اسلامی شهر در روز پنجشنبه بیست‌ونهم تیرماه در محل فرمانداری راهکارهای جدیدی مطرح و مقرر شد با توجه به محدودیت زمانی، حل مشکلات قانونی و چالش‌های حقوقی از طریق مبادی ذی‌ربط و ارگان‌های مربوطه در استان اصفهان و تهران پیگیری شود.

کد خبر 674788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.