برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در نطنز

مراسم شیرخوارگان حسینی امروز (جمعه) همزمان با سراسر کشور در شهرستان نطنز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفدهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور در شهرهای نطنز و بادرود و با حضور ده‌ها مادر و طفل شیرخوار در حسینیه طفلان مسلم برگزار شد.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور یافته و شرکت‌کنندگان برای حضرت علی اصغر کودک شیرخوار (ع) امام حسین (ع) کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی پرداختند و گهواره نمادین او را در این مجالس گرداندند.

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در نطنز

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی، امام جمعه بادرود در این آئین، اظهار کرد: بهترین الگو برای جوانان، نوجوانان و کودکان مسلمان به یقین الگوی عاشورا ست که نیازمند معرفت و شناخت به امام حسین (ع) بوده که کشتی نجات همه عالم است.

وی افزود: جهاد شما مادران طفلان شیرخوار فرزندپروری و تربیت آن‌ها است، چرا که با حسینی تربیت کردن آن‌ها جهادی مساوی شهادت در راه خدا می‌کنید.

امام جمعه بادرود خاطرنشان کرد: تربیت سربازان امام زمان (عج) با دستان شما انجام شده و قیام ایشان هم با این مهم تحقق پیدا خواهد کرد. برنامه‌ریزی امروز دشمنان بر محور خانواده‌ها بوده و این عصر زمان سختی برای مراقبت کردن زندگی‌ها است. امیدواریم با فرهنگ عاشورا خانواده و معرفت مسلمانان ایمن شود.

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در نطنز

به گزارش ایمنا، در پایان مراسم از شرکت‌کنندگان با آش نذری پذیرایی شدند.

کد خبر 674775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.