کربلا نماد هیهات مناالذلة است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بعد حماسه عاشورا گفت: یکی از جلوه‌های حماسه عاشورا آب نخوردن حضرت ابوالفضل(ع) در عین تشنگی است، کربلا نماد هیهات مناالذلة است که این امر تا به امروز و در شخصیت حاج قاسم نیز متبلور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام علی سرلک امروز _جمعه، سی‌ام تیرماه_ در مراسم شیرخوارگان حسینی اظهار کرد: در این روز با ابتکار ایرانیان، مادران عاشورایی فرزندان خود را در پناه حضرت علی اصغر (ع) بیمه می‌کنند و امید است همگی در خیل سربازان و زمینه‌سازان ظهور حضرت حجت (عج) قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین بلای عصر معاصر، تنهایی و قطع ارتباط عاطفی با دیگران است، افزود: تنهایی انسان رو به گسترش است و تنها اقدامی که می‌توان برای این امر انجام داد، تقویت بنیان خانواده است، درواقع خانواده باید گرم شود که یکی از ارکان اصلی این موضوع انتقال ارزش‌های نسلی است.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی تصریح کرد: یکی از بهترین اقدامات برای حل چنین معضلی این است که معارف و باورهای خود را به نسل آینده منتقل کنیم و حضور امروز مادران در این همایش، مصداقی از همین امر است.

وی خطاب به مادران اظهار کرد: باید داستان و غصه کربلا را از سه وجه عرفان و معنویت، حماسه و مظلومیت برای فرزندان خود بگویید، زیرا این امر یکی از بزرگ‌ترین میراث‌های فرهنگی ما است.

سرلک با اشاره به بُعد عرفان و معنویت کربلا اظهار کرد: عظمت کربلا آن است که شب عاشورا حضرت اباعبدالله (ع) استغنا خود را حتی نسبت به یاران خود اعلام می‌کنند اما اصحاب ایشان در پاسخ می‌گویند برای حسین (ع) یکبار مردن هم کم است و در این مسیر، کربلا پرده‌ای بی‌نظیر را به ما نشان داد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) قبل از حادثه کربلا ترور سیاسی شده بودند، درواقع شرایط به‌جایی رسیده بود که از ایشان حرف زدن هم هزینه داشت.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کربلای اباعبدالله (ع) فرصت عاشقی تمام عیار است، کربلای اباعبدالله (ع) همان مسیری است که خانواده‌های شهدا با تمام علاقه به فرزندان‌شان آن‌ها را فدای این مسیر کردند، کربلا عرفان بلندی را در خود ترسیم کرده که با آن می‌توان تا ابدیت رفت و باید برای فرزندان‌مان آن فضا را ترسیم کنیم.

وی با اشاره به نقش با صلابت حضرت زینب (س) در واقعه کربلا گفت: بی‌حجابی به نفع انسانیت نیست، بلکه تصمیمی مردانه و اقتصادی است و در این مسیر وقار، شکوه و عظمت یک زن، صلابت شخص او و جامعه است.

سرلک با اشاره به بعد حماسه عاشورا خاطرنشان کرد: یکی از جلوه‌های حماسه عاشورا آب نخوردن حضرت ابوالفضل (ع) در عین تشنگی است، کربلا نماد هیهات مناالذلة است که این امر تا به امروز و در شخصیت حاج قاسم نیز متبلور است.

کد خبر 674750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.