باید نسبت به ایجاد تفرقه‌ها حساس باشیم

کارشناس مسائل دینی و مذهبی گفت: برخی مسائل در بین مومنان امکان ایجاد تفرقه و اختلاف می‌کند که باید نسبت به چنین مواردی مراقبت لازم را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد شریفیان، شامگاه پنجشنبه _بیست و نهم تیرماه_ در مراسم شب سوم محرم مجموعه فرهنگی شهید مدرس با اشاره به موضوع جمع ایمانی و تکالیف مردم نسبت به یکدیگر اظهار کرد: وجود مبارک نبی اکرم (ص) جمعی را تشکیل می‌دهد که نتیجه آن تعاون است اما نفوذ باعث می‌شود عده‌ای از این جمع جدا شوند.

وی با بیان اینکه دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر از وظایف مؤمنان در مقابل یکدیگر است، افزود: در موضوع عفاف و حجاب نیازمند حرف‌های فراوانی هستیم اما اینکه به چه فردی کدام حرف را بزنیم، نکته‌ای قابل توجه است و در این مسیر باید پختگی پیدا کنیم.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی مطرح کرد: ممکن است در جمع مؤمنان با نفوذ فضای فرهنگی تمدن مدرن اختلاف نظرهایی ایجاد شود که در این مسیر برای ما تکالیفی مطرح می‌شود.

وی با اشاره به آیاتی از سوره حجرات اعلام کرد: برخی مسائل مانند حسادت در جمع مؤمنان رسوخ پیدا می‌کند که شاید کفر و شرک نباشد اما امکان تفرقه جمع را دارد که باید نسبت به چنین مواردی مراقبت لازم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام شریفیان اظهار کرد: وجود تفاوت‌ها و در عین حال، درجات و عیوب ما از مواردی هستند که می‌توانند موجب ایجاد اختلافات و تفرقه‌ها شوند.

کد خبر 674739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.